..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Best fishes from me!

Publicerad 2005-12-13 17:27:01 i Allmänt,

Jag är redan dålig på att underhålla min lilla blogg....illa....bättring krävs! Det sköna med en blogg är att man kan skriva en massa ointressant gojja om sitt eget liv och resultatet blir ändå att folk läser det...mohaha...

Har kommit på sådär i efterhand att jag haft en galet trevlig helg. Fredagen började med mysig julmiddag med alla arbetskamrater...insåg dock försent att julbuffén bara var förrätten (förklarade visserligen avsaknaden av köttbullar och prinskorvar). Prövade svärdfisk för första gången...smakade som kyckling med konsistens som en biff....jag tror helt enkelt inte att svärdfisken är skapt för att ätas...eller nåt. Kvällen spenderades hos Smäm där vi klämde två filmer på hennes feta hemmabioduk...var najs. "if, if is good" haha!

Hela min lördag (nästan) cirkulerade kring fiskar...var på stan med Såfi i jakt på guldfiskar. Sara, inte Smäm, fyllde 25 och föll offer för vår galna presentidé. Efter att vi hittat fram till en avlägsen djuraffär och fått hjälp av en extremt feminin kassör (man kan visst ha hundhalsband runt armen också om man vill)...inget illa menat, han var trevlig, cyklade vi hem med en fiskskål, grus, växter, fiskmat och två feta guldfiskar inslagna i en påse och tidningspapper. Det var givetvis vatten i påsen...som vi upptäckte var helt nerbajsat när vi kom hem...de stackars fiskarna uppskattade visst inte cykelturen. Väl hemma lagade Såfi goda köttbullar och sen drog vi till festen (som blev grymt trevlig)...guldfiskarna blev succé (nöjd för det va jag som kom på det)...träffade en av ägarna idag och blev informerad om att fiskarna numera heter George och Elaine. Misstänker att George är gravid, fetare fisk får man leta efter. Guldfiskar är rätt fina...precis som Smäms hår =)

Söndag innebar kyrkan där en tokskön snubbe var på besök och pratade...najs, supernajs. Sen en sväng på stan med Såfi (igen)...sallad på Qupido..the best place in the whole town...iaf om man ska äta sallad...fast dubbel fetaost är inget att rekommendera...framkallar illamående i slutändan. Trvelig helg...veckan har varit okej so far också. Storstädade igår...dödade min lilla koloni av dammråttor som bodde under sängen...förlåt!

Hett just nu:
1. Mina nya skor
2. Qupios fetaost (OBS! i lagom mängd)
3. Städat rum

Mindre hett just nu:
1. Skoskav
2. Kupongsnyltare på Görans kök
3. Smäms Christmashitmania

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2005-12-13 17:59:38

Hahaha... hitmania is the shit!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela