..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Mardrömspromenad

Publicerad 2005-12-14 14:20:15 i Allmänt,

Jag har punktering på min cykel *morr*. Det betyder att jag måste planera mina mornar mer än tidigare, vilket inte är bra med tanke på att jag är tidsoptimist nummer ett (frukostmacka på cykeln är rutin). Jag tycker alltid att jag hålller någorlunda tempo och ändå får jag stressa som en galning på slutet. Optimist brukar ju annars vara bra att vara..sådär generellt.

Den här veckan har jag liftat med Noah (han vet nog inte att jag nämner honom här i bloggen...så ser ni en lång, blond, lockig kille med stora fina blåa ögon behöver ni inte säga att jag skrivit om honom)...hans vita rejserbil har alltid hunnit bli lagom uppvärmd när han hämtat mig i mitt gathörn så jag har inget att klaga på egentligen...förutom de långa promenaderna hem på kvällarna när jag slutat jobba. Därav titeln på dagens blogg...

Gårdagens promenad hem var en mardröm...undrar vad jag gjort för att förtjäna denna plåga? Svaret kan jag visserligen leverera själv  --> eva har köpt nya skor som hon absolut var tvungen att ha på sig igår. Känner att jag byter tidsform hela tiden..men..whatever...jag skriver inte i jobbsyfte (ups...jag är på jobbet...undrar om chef Johan läser min blogg...hoppas inte). Alltså....jag hade redan vid lunchtid igår mordiskt ont i mina hälar och fick gå till Ulla i växeln och hämta plåster. Det hjälpte inte så mycket så instinktivt tryckte jag fötterna längre och längre fram i skorna...för att undvika skavet på hälarna. Skornas spetsiga tår gjorde sig påminnda och klämde obarmhärtigt ihop mina små tår. Aj, aj aj...sedan väntade en 35 minuters promenad hem med en tung kasse...hade handlat fika till bönegruppen. Två must, två flaskor glögg och en pepparkaksburk ÄR tungt (eller så behöver jag börja gymma). Knallade på i kylan med värkande fötter och en arm som snart kändes som den nådde till marken. Inte nog med det klonkade det i ica.-påsen hela vägen. Förbipasserande slängde undrande blickar på mig och jag kände mig rätt snabbt som en alkis trots mina två alkoholfria glögg.

Jag låter patetisk....vill inte alls ha sympati..nejdå....inte jag..

Hett just nu:
1. Julshopping i eftermiddag
2. Köpa i-pod billigt
3. Läkerol Cupa

Mindre hett just nu:
1. Fortfarande skoskav
2. Punktering
3. Kärin har ingen blogg




Kommentarer

Postat av: smaejm

Publicerad 2005-12-14 14:36:49

haha... kärin har ingen bloooog ha-ha!

Hett indeed med julshopping i eftermiddag! Ska vi bränna en cd att ha i bilen påväg till och från stan?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela