..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Nu får det räcka...

Publicerad 2005-12-25 21:41:58 i Allmänt,

Nu är jag mätt på julen, i dubbel bemärkelse. Man äter konstant i stort sett och känner sig därför konstant mätt...och när man inte äter degar man och kollar på B-filmer på tv. Fast det är mysigt att vara hemma, "verkligen, verkligen" (kollade på shrek igår)! Älskar min familj, dom är fantastiska!

Dagarna har hemma har låtit barndomen väckas till liv...har blivit påminnd hur det är att ha storebröder som älskar att retas, att det faktiskt kan vara trevligt att spela sällskapsspel, att jag får något harmoniskt i blicken varje gång jag tittar ju julgranen och att det (fortfarande) inte funkar att kolla på film med mina föräldrar....de bara ställer dumma frågor hela tiden och vill veta slutet innan filmen knappt har börjat =)...ett typiskt föräldradrag tror jag. Men man får ha överseende =)

Jag hamnar alltid i samma fälla när jag kommer hem till örebro...det finns så många jag skulle vilja träffa och så mycket jag vill göra att effekten blir att jag bara sitter hemma...hur lyckat är det på en skala??!! Inte alls!

Imorrn börjar mellandagsrean...hoppas kunna bränna lite pengar och hitta något fint till nyåret.

Hett just nu:
1. Mellandagsrea imorrn
2. Min nya stämapparat
3. Familjen

Mindre hett just nu:
1. Tristess
2. Trött
3. Kalla fötter

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2005-12-25 23:28:17

Jag vill oxå shoppa på mellandagsrean! Imorgon får jag gå ut på staning! Imorgon ska jag även på julfest i östervåla! Vi ses sen evokenivo! (evileva)

Postat av: smäm igen

Publicerad 2005-12-25 23:29:08

staning är ett ord som betyder spana på stan... staning!

Postat av: Evo K

Publicerad 2005-12-25 23:43:28

Asbra ord Smäm! Det ska jag införa i mitt ordförråd...får ansöka om det till svenska akademin också! Vi får gå ut på staning när jag kommer tillbaka på uppsala då!! Jag har ju större anledning till det nu för tiden =). Men du kommer inte va på jobbet när jag kommer dit på tisdag =( EvilSmäm!

Postat av: Kärin

Publicerad 2005-12-26 01:31:12

Hälsa storebröderna... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela