..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Birmingham TOR

Publicerad 2006-12-02 12:13:45 i Allmänt,

Känns smått flummigt att vakna upp lite yrvaket, fundera nån sekund på vart man är och inse att man befinner sig i ett vardagsrum i Birmingham. Det är lycka att va här i ENGLAND! Känns som vi hunnit göra oändligt och oändligt med saker trots att vi kom i förrgår. Brad och Sara är fantastiska värdar, de bor (tillsammans med två internationella NG-teamare) i ett ursött radhus på en typisk engelsk gata. Får redogöra vår resa lite.

Torsdag
03.15 - Mitt mobilalarm skriker i öronen att jag ska gå upp och ta en dusch innan Såfi och hennes pappa hämtar upp mig.
04.00 - Såfi ringer, de är på väg. Vi hämtar Milla strax efter.
05.30 ca - Vi är framme vid Skavsta flygplats och checkar in våra väskor. I handbagagekontrollen knycker de min nyinköpta juice som jag inte ens hunnit smaka på och de stoppar mig för att jag har en frisörsax i väskan...hade helt glömt bort den. Men jag fick behålla den (om än med en sträng varning) på löfte att jag på hemvägen skulle checka in den
06.45 - Vi lyfter!!! England here vi come.
08.00 (engelsk tid) - Vi har landat på Stanstead flygplats utanför London...vi hämtar vårt bagage och letar upp en buss som ska ta oss in till London.
09.00 - Vi sitter nu på bussen till London. Chaufförren kör som en galning och bruden vi köpte biljetter av såg ut som en filmstjärna.
11.00 - Vi har letat upp ett Starbucks och äter en efterlängtad frukost. Mys på hög nivå. En latte och en panini i Londons folkvimmel.
13.00 - Vi har åkt en sväng till Såfis storasyster som bor i Clapham och dumpat våra väskor...vi är nu redo för att göra London osäkert.
Eftermiddagen - Vi shoppar, äter och fikar i London....allt är vansinnigt snyggt och man får hålla hårt i plånboken för att inte köpa allt man ser. Topshop är nya favoritaffären.  Vi åker sen och hämtar våra väskor igen och beger oss till Victoriastation för att köpa bussbiljetter till Birmingham.
19.00 - Vi sitter, trötta och sjukt onda fötter å väntar på en försenad Birminghambuss.
19.35 - Äntligen på bussen. En tre timmars bussresa gör att man snabbt somnar med härlig Iron & Wine i lurarna. Saknar Filip. Vi firar 4 månader idag. <3
22.00 - Vi är framme och blir snart hämtade av Brad, Sara och Mogul som är på besök. Vi beger oss hem till det söta radhuset, dricker te och pratar länge, länge. Sen dags att sova...behövligt efter en heldag av väsksläpande och shopping.

Fredag
13.15 - Vi vaknar och blir chockade över hur länge vi sovit. Äter lugn och skön fukost tillsammans med Sara. Brad och teamarna har skjutsat Jocke till flygplatsen och ska sen åka och predika på ungdomsmöte i någon stad ett par timmars bilresa från Birmingham.
15.00 - Vi sitter på bussen till grannstaden Sollihall (osäker stavning). Blir en heldag i stora gallerior. Faller pladask för ett par svarta pumps, men är klok nog att vänta med mitt impulsköp. Köper andra småprylar och vi fikar på ett mysigt fik. På hemvägen hoppar vi av vid Tesco (typ coop) och handlar mys inför kvällen.
22.00 - Vi har ätit sen middag och nu väntar mys och Stolthet och Fördom på DVD. En riktig tjejkväll =).

Lördag
10.45 - Vi vaknar och dukar fram fukost...dags att äta nu.

Idag väntar en heldag inne i Birmingham...Sara och Brad ska visa oss runt och det blir med shopping i den gigantiska gallerian inne i city. Birminghams stolthet tydligen.

Stortrivs här, men jag vill skicka en stor kram och puss till min älskling, Saknar dig Flip!

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2006-12-02 18:07:20

Jag misstänkte att du var i England när man försökte ringa och du hade stängt av mobilen...händer ju inte så ofta här, blev först orolig att du blivt alltför seriös, men sen trillade polleten ner ;o)
Ring gärna när du kommer hem! Nu ska jag läsa din blogg...

Kram

Postat av: Linus

Publicerad 2006-12-02 18:12:19

Jag misstänkte att du var i England när man försökte ringa och du hade stängt av mobilen...händer ju inte så ofta här, blev först orolig att du blivt alltför seriös, men sen trillade polleten ner ;o)
Ring gärna när du kommer hem! Nu ska jag läsa din blogg...

Kram

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-12-02 23:55:21

jag vill oxå va i england!!!! låter som du haft det chanon hittils :)

Postat av: Filip

Publicerad 2006-12-03 22:18:12

Puss ...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela