..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

"Det brinner i soptunnan!"

Publicerad 2006-02-01 13:18:20 i Allmänt,

Idag under lunchen på Görans så berättade Jonis att en skum kille i Gränby ville hjälpa dom att flytta igår (hjälten Jonis hjälpte annan kompis att flytta också)...han hade gått upp i lägenheten, burit ut en stol, tackat för sig och dragit. När jag undrade om killen var lite småfet, kortklippt och hade mjukisbyxor på sig insåg jag att det var samma snubbe som jag gick förbi för ett par veckor sen. Han stog på en trapp i mjukisbyxor, t-shirt och barfota (fast det var tokmånga minusgrader ute)....gned sig på magen och mumlade skumma ramsor på ett språk jag inte förstog. Med tanke på att det finns rätt många skumma människor i gränby var det ganska lustigt att vi lyckats springa på samma snubbe.

I Gränby händer det massa skumma grejer. Enligt någon undersökning är det Sveriges farligaste plats att bo på, tydligen. Här om kvällen så tände någon på en stor soptunna på min gård till exempel. Brannkåren hade varit där och allt...men jag missade alltihop...var säkert å kolla på film nånstans som vanligt. Märkte det på morgonen när jag sprang till bussen. Soptunnan var helt smält och allt skräp låg utanför. Kom att tänka på en gång för ett par år sen näör jag jobbade på NG...det var precis efter middan och vi stog några stycken å fixa disken. Plötsligt skriker Frida: "Det brinner i soptunnan!!!"...stora lågor slog upp ur soptunnan och som jag alltid reagerar i udda situationer började jag skratta. Så småningom greppade vi allvaret och sprang med mycket mod och vatten ut och släckte branden. Soptunnan var lika snygg som den på vår gård här om dan. Det var för övrigt Björns fel att det började brinna i soptunnan (inte den i gränby)...han hade tömt aska från öppna spisen där i. Moahaha!

Fast allt farligt som händer är mest sånt där man hör om men aldrig ser själv...

Nu är min lunch slut..måste jobba!

Kommentarer

Postat av: [SH]

Publicerad 2006-02-01 15:48:29

"ast allt farligt som händer är mest sånt där man hör om men aldrig ser själv..." - det mesta iaf. Sommaren -04 var jag ca 10 min (max) från att promenera förbi på den gård där de sköt en kille (sk Gränbymordet). Skulle promenera igenom den gården på kvällen men promenaden avbröts av de poliser som höll på att sätta upp avspärrningsband. Var lite skakad den kvällen.

En händels jag gärna hade missat...

Men om ca 10 månader bor jag inte i Gränby längre :)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-02-01 15:49:25

Ja, jonis har visat hjältetendenser hela veckan (?) :)

Postat av: Kärin

Publicerad 2006-02-01 18:04:53

Synd att Jonis inte läser allt trevligt ni skriver om honom. =)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-02-01 18:50:17

Kärin: Det är ju därför vi kan skriva så friskt om honom här... (Man vill ju inte att han ska få för sig att han är bra eller så;)

Postat av: Marcus Lundgren

Publicerad 2006-02-02 09:21:06

Vad betyder "evokenivo"?
Jag gissar att det är ett sådant där sagonamn som folk hittar på åt sig själva...
/(marcus)

Postat av: gun

Publicerad 2006-02-02 12:50:55

Marcus: på tal om sagor - jag satt som klistrad vid datorn när jag läste din (självupplevda?!hoppas inte...) berättelse om hur det är att jobba bakom disken på Carolina Rediviva.
Tyvärr kan man tydligen inte kommentera utan att vara medlem där du har din sida(eller så fattade jag inte hur man gjorde).
Helt fantastisk!

Postat av: gun

Publicerad 2006-02-02 13:04:53

Marcus: möjligen var jag för lat för att logga in =)

Postat av: Evo till SH

Publicerad 2006-02-02 17:32:54

Jag bor faktiskt på granngården till den där tjejen som blev knivskuren för inte så länge sen...se hållt långt bort från verkligheten befinner jag mig trots allt inte.

Förresten är nog hela Uppsala farligt att bo i..här om dan var både domkyrkan och katerdralskolan bombhotade..

Postat av: Evo till Marcus

Publicerad 2006-02-02 17:37:33

Man kan lätt tro det..men inte den här gången =). Det kommer ursprungligen från Evil Knievel som är nån gammal stuntman eller liknande (har inte så bra koll)...skulle kunna varit ett starwars-namn också iofs...så jag är inte förvånad över din slutsats..=)

Postat av: Evo till Smäm

Publicerad 2006-02-02 17:39:19

Jonis hjältetendenser har övergått till någon form av brysk "smälla-igen-dörren-hårt-mentalitet"...han kanske bara orkar vara hjälte två dar i veckan??

Postat av: josef s

Publicerad 2006-02-19 21:18:18

hej ett litet inlägg angående killen som hjälpte till. han bor på atterbom och hela hans familj är lite roliga, står ofta på balkongen eller i trappen. ofta med mjukisar snackar lite osamanhängande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela