..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

The Misfortune and the Praise

Publicerad 2006-02-25 13:22:58 i Allmänt,

Så heter Saving Blue's nya skiva. Jag å Smäm drog till storstan stockholmo igår kväll för å lyssna på deras releasekonsert. Vi lämnade Uppsala vid 18-tiden för att hinna till konserten som började 19...trodde vi i alla fall, the posters said so. Efter att ha tragglat oss igenom stockholms suspekta tunnelbanesystem, frågat en trist expedit på seven eleven om vägen hittade vi slutligen fram till konsertlokalen. Förväntansfulla, precis i tid och allt, kliver vi in för att upptäcka att vi hamnat i en folktom lokal så när som på bror och de andra som soundcheckar och lite övrigt folk som fixar i cafeterian. Konserten var framflyttad till 21. Jag å Smäm hade gott om tid å leta fram ett bra bord å sitta vid i alla fall..och leka lite med kameran vi tryckt ned i Smäms söta betty boop-väska.

jerkerevasmamsb
tv: bror
th: smäm å jag
nederst: saving blue

Väldans bra konsert i alla fall, kan inte låta bli att bli lite stolt över bror å de andra =)...köp skivan för allt i världen..finns på cdon.com!

På hemvägen blev vi uppraggade av två italienare. Så om vi ville hade vi kunnat följa med på "paaaartuuuy" som dom uttryckte det. Vi avböjde.

Konversation i rulltrappan på t-centralen:
" do you have a boyfriend"
"no"
"really, why?!"
jag smått överruplad av frågan
"well, I don't know"
"that's crazy, you're so beautiful"
"thank you"

Scenariot kändes i två sekunder som en sekvens ur en riktigt dålig film. Visst är det trevligt med komplimanger men plötsligt kändes beslutet (var inte så mkt beslut i och för sig, bara ett självklart svar) att tacka nej till festen ännu mer tillfredställande än tidigare. 

På bussen hem från stan träffade jag snällaste busschauffören..jag fick åka gratis eftersom man inte kunde betala nattbiljett med busskortet. Tack, tack, tack! 

Akta er för att äta på Max vid E4:an btw...det dyker upp äggmarodörer där ibland. 

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-02-25 16:36:24

YEAH! Jag har lagt ut lite pics på min blogg men kameran la av när jag skulle tanka över bilderna så jag fick bara över hälften. Får ta resten med kortläsaren sen (våran är ute på vift tydligen). Du ska få alla bilder sen :) Mmm, märkte att mitt smink inte var hemma, men det är skönt att gå osminkad ibland ;) Jag kan ta det på måndag eller på söndag om vi ses!

Postat av: [SH]

Publicerad 2006-02-25 17:41:47

Äggmarodörer?!?

Postat av: gun

Publicerad 2006-02-25 18:17:54

Hallå killar! Eva har ingen pojkvän! (detta är en hint, för den som inte har tränat så mycket på att läsa mellan raderna...)

Nu Eva har jag sagt till dem så nu är det snart ordning på det med *ler oskyldigt*

Postat av: Evo till Smäm

Publicerad 2006-02-25 22:14:58

Schysst....I want them pics =). På måndag!Får erkänna att jag snodde yttepyttelite ögonskugga av dig idag, hope you don't mind..den där guldiga är så fin.

Postat av: Evo till SH

Publicerad 2006-02-25 22:16:17

Yepps..äggmarodörer...ett gäng småkids (har valt att kalla dem Gränby-Gangstas) stormade stället genom att kasta in massa ägg i restaurangen i tisdags när jag å en kompis käkade där.

Postat av: Evo till Gun

Publicerad 2006-02-25 22:17:13

Vet inte om man var tvungen att läsa MELLAN raderna för å fatta att jag inte har pojkvän...men ändå..faktumet att jag inte har det kvarstår ju =)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-02-26 01:02:18

Haha, det gjorde inget! I know... Den är urfin! Jättemånga som frågar vart man har köpt den när man har den på sig.

Postat av: pix

Publicerad 2006-02-26 02:17:52

hahaha jisses,

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-02-27 14:10:54

Gaaaah! aaaaaah! Fäjnt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-02-27 14:54:15

testar om jag kan få detta att bli fetstilt

Postat av: gun till eva

Publicerad 2006-02-27 14:55:18

*djup suck*
låt oss nu gå igenom detta lugnt och metodiskt...
det var alltså _hinten_ (typ svenskt ord för tips, antydan, uppmaning etc) som var mellan raderna. Helt enkelt en diskret uppmaning till...
äh...glöm det...*trött*

Postat av: daal

Publicerad 2006-03-01 12:04:43

paaaartuuuy!
roligt :)

Postat av: Semret

Publicerad 2006-03-02 16:51:13

hallo där allihopa, Eva är upptagen, jätte, hon och jag har ska till USA..( fängelse ministry).....hihi...Eva, håll ut, prinsen e på G.

Postat av: gun

Publicerad 2006-03-02 21:51:41

*really?*
när?

Postat av: Prebengunhild

Publicerad 2009-03-31 12:13:52

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela