..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Svettma

Publicerad 2006-07-03 22:58:17 i Allmänt,

balkong Balkongen & Örebro slott

Nu är det sommar...har spenderat två dagar/kvällar på en filt i stadsparken, underbart. Bara slappna av och njuta av sommarvärmen. Värmen är lite bedräglig emellanåt...helt plötsligt inser man att allt bara känns kladdigt och fuktigt och det finns ingenstans att ta vägen...inne är det varmt och ute ännu varmare....först nu på kvällen som det känns riktigt behagligt.

Mina vänner David och Linus hade en intressant utläggning ikväll när jag frågade hur dom mådde. "Vi är ungefär som Sunset Beach, man kan sluta titta i 6 avsnitt och när du börjar igen har det fortfarande inte hänt något". Funderar på vilken tv-serie man skulle kunna jämföra mitt liv med. Kanske The Simpsons just nu...plötsligt händer det en massa på en gång, allt känns snurrigt en stund men i slutändan bara fruktansvärt roligt.

Vaknade halv sju i morse av att jag va kissnödig...exakt samma sak hände igår...min kropp har inte vant sig vid semestertider. Tur att man har lätt för att somna om i alla fall. 

Köpte två par örhängen på rea idag..kunde inte låta bli.

Hett just nu:
1. Gräs
2. Cykel
3. Farmor

Mindre hett just nu:
1. Mygg
2. Fiskmåsar
3. Sill

Kommentarer

Postat av: daal

Publicerad 2006-07-04 12:14:21

fiskmåsar! haha :D fåglar överhuvudtaget är mindre hett just nu :)

Postat av: Evo till daal

Publicerad 2006-07-04 15:19:20

Indeed...fåglar är aldrig hett...speciellt inte den svarta varianten..kajor, kråkor å korpar...yucki!

Postat av: Linus

Publicerad 2006-07-05 09:43:36

Nej nej Evo!

Det är Dud som myntat uttrycket och det är.
Våra liv är som ett sunsetbeach avsnitt, du kan vara borta från det ett år och när du kommer tillbaka så har inget hänt ;)
Jag tycker det är gansk skönt...man lever fast inte alls :op

Liten putt...vill vara på Hett listan :(

Postat av: [SH]

Publicerad 2006-07-24 14:52:43

"Mindre hett just nu:
3. Sill"
Ahh, ännu en som inte gillar sill... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela