..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Dansk kritik

Publicerad 2006-05-09 17:56:34 i Allmänt,

Nu har jag köpt nya linser. Var på synundersökning på Synoptik i Gränby Centrum i söndags. Optikern gillade inte att jag hade haft mina linser flera månader för länge. Mina ögon visade tendenser på syrebrist sa han…sen förklarade han vad som hände i ögat och visade bilder på hur det kunde bli om det gick för långt. Optikern va dansk och jag fattar noll av danska. Låter som de har en potatis i halsen. Jag nickade förstående och mumlade ja, nej och oooj ibland när det verkade som att jag borde reagera lite kraftigare. Danska…ja jag säger då det. Han kastade iaf linserna med en gång…hade inget annat val än att köpa nya…kunde inte gå hem utan, jag e typ blind.
Nu är jag 1 000 kr fattigare men mina ögon mår väldigt mycket bättre, de svider inte längre…å jag tror faktiskt att jag ser bättre. Det är okej. Får bli internetshopping en annan dag.

ögon ögonen mår bra igen

Hittills har måndag varit min favoritdag denna vecka.

Fika med Lovisa ikväll, hon e här på besök från Malmö (mys!)…sen bullfest hos Grabbarna Grus. Hoppas DOM bakar bullarna den här gången.

Hett just nu:
1. Glass å Latte vid ån i vårsolen
2. Gränbypromenader
3. Solen

Mindre hett just nu:
1. Vinterbleka ben
2. Tandblekningstrams som inte funkar
3. The Libertine

Kommentarer

Postat av: Linslus

Publicerad 2006-05-09 21:54:16

Haha, evos fåfänga har fått sig en knäpp...
Funkar inte tandblekningen...tillåt mig asgarva Muhahahaha!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-05-09 21:56:16

Haha, Evos fåfänga har fått sig en törn..
Funkade inte tandblekningen vännen? ..tillåt mig att asgarva! Muhahahahahaha!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-05-09 23:04:46

Those pretty eyes and the beautiful smiles :)

Postat av: dumma blogg

Publicerad 2006-05-10 18:52:03

dumma blogg o ta med meddelandet två gånger o bara visa error för mig...

Postat av: daal

Publicerad 2006-05-11 07:53:42

så libertine var inge bra? :/
måste se den bara för att depp är med, han är bra :>

Postat av: Evo till Linus

Publicerad 2006-05-11 18:05:21

Haha...du får skaffa dig ett eget nät så kanske det inte krånglar så mycket..synden straffar sig självt vet du =)

Postat av: Evo till Smäm

Publicerad 2006-05-11 18:06:14

Sara rara underbara =)

Postat av: Evo till Daal

Publicerad 2006-05-11 18:07:55

Nej den var värdelös verkligen! Depp är kung annars...men det här var ett nerköp.

Postat av: Theodorelizabeth

Publicerad 2010-04-28 11:39:22

Really enjoy your website. Thank You.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela