..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Ommöblering

Publicerad 2006-09-18 13:04:17 i Allmänt,

Vi håller på att möblera om på kontoret...har fått golvet polishat så nu skiner det fanatiskt fint. Jag har fått ett nytt skrivbord...chefens gamla (äg)....sen är det sånt där höj och sänkbart också, känns lyxigt. Har fått en ny plats för mitt nya skrivbord också så nu stirrar jag Simme i ryggen istället för en vägg. Har tyvärr inte fått någon ny dator, det står överst på min jobbönskelista, näst efter det en ny kontorsstol...sen är jag nöjd.

Kollade på valvaka igår, därav en mycket seg morgon idag. Lyckades sova bort en tredjedel av vakan typ...men mot slutet var jag tvungen att rycka upp mig, hurra lite för en alliansseger (var på tiden) och pallra mig iväg till bussen. Innan jag gick ut genom dörren hann jag återigen, som så många gånger tidigare under kvällen, tänka tanken att Reinfeldt faktiskt ser ut som en jättebebis. Men det klär honom.
Tog sista bussen hem...var aptrångt på bussen - av tomhet - bara jag, chauffören å chaufförens cykel som stod fastspänd där barnvagnarna brukar stå. Kändes lite som en jättestor privattaxi. Saknades bara att chauffören hade frågat vart jag skulle.

Jag å Filip åkte taxi häromdan....skulle käka fläskfilé å kantareller på en restaurang...det visade sig att den låg TOKLÅNGT bort, men vi hade bokat bord så det var bara att fortsätta knalla. Efter 45 minuter kom vi fram och fick sätta oss vid vårt bokade bord för två....dvs två platser vid ett bord för fyra där det redan satt ett par på dejt. Smått kymigt...men maten var god och taxinresan hem gick bra mycket snabbare än 45 minuter. Klämde en Beck när vi kom hem också så kvällen blev rätt lyckad ändå. Sällskapet höll förstaklass iaf  <3

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2006-09-18 18:04:57

Tyckte att det var en lite för spännande valvaka. Det vart ju en nagelbitarkväll. Men oj så skönt slut.

Postat av: [SH]

Publicerad 2006-09-19 08:23:07

Vad är det för restaurang som bokar in två sällskap vid samma bord? Lite märkligt... Eller?

Postat av: Evo Till Liloo

Publicerad 2006-09-19 17:33:09

Spännande indeed...fast inte tillräckligt kanske med tanke på att jag sommande =)

Postat av: Evo till SH

Publicerad 2006-09-19 17:34:07

Haha...jo man kan ju tycka det...de skyllde på att det helt överraskat hade blivit massa folk kvällen till ära...kan ju va bra för dom...iofs..

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-09-21 14:09:09

En gång när jag åkte buss hem från Östervåla mitt i natten stannade busschauffören precis utanför mitt hus. Jag var ensam i bussen och han tyckte inte jag skulle gå själv från busshållplatsen till hemmet -snäll-

Postat av: manno

Publicerad 2006-09-27 22:17:29

jag hörde om filip. äckligt fint!
jag har en sara...

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-09-27 22:21:26

jag kommenterade nåt gammalt inlägg om att jag hörde om filip, sen skrev jag att det var "äckligt fint!"... fattar inte var den kommentaren tog vägen. det var längesen nu! jag har också en blogg nuförtiden: strawrifle.blogspot.com

Postat av: manno igen

Publicerad 2006-09-27 22:22:01

aha, förvirrat. jaja.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela