..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Mixape

Publicerad 2009-04-27 13:29:16 i Allmänt,

Ibland blir man lite sådär störd på sig själv, som denna helg till exempel. På lördagen hade vi mysig utflyktsdags, först i Hagaparken med Linus, Magda, Viktor, Evelin, Lina och Hjalmar, och sen kvällsgrillning och kubb med goa vänner vid Rosersbergs slott. Söndagen innefattade Subwaymacka i solskenet vid Fyrisån och eftermiddagen barnvakt åt en söt men skrikande Hjalmar. Hela tiden har jag haft kameran i väskan. Men har jag tagit något kort!? Nejdå, det glömde jag såklart. Störd på mig själv med andra ord. Inget bloggmaterial med andra ord. Lördagen finns i alla fall att beskåda hos Lina och Magda om intresset finns.


Idag kom blodbussen till jobbet. Trots att damen i "receptionen" inte vad det minsta trevlig tog jag mod till mig (ogillar sprutor) och lämnade ett första blodprov. Får se om mitt blod duger att ge vidare. Svar om några veckor. Som tack fick jag en mörkblå ryggsäck i syntetmaterial. Broderat "blodgivare" på. Tvivlar på att den kommer användas speciellt flitigt. Nu är armvecket blått, ömt och har en röd prick i mitten. Men en god gärning kanske man kan se det som ändå.

Kommentarer

Postat av: cali

Publicerad 2009-04-27 17:40:45

Nu kör vi igång en tävling på vår blogg, och vi tycker du borde vara med . Som vinst är ett av våra smycken , eftersom våran blogg är våran egna smyckeshop !

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-04-27 19:10:25

Bra gjort Eva....och mooooooodigt.

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-04-27 20:19:18

Och jag som tyckte att det såg lite fel ut bland mina bilder för jag hade missat att fota er...

Postat av: Louise

Publicerad 2009-04-28 09:20:35

Usch, blod är inget trevligt. Duktigt av dig

Postat av: Eva

Publicerad 2009-04-28 10:06:59

Lilo: Blir jag godkänd innebär det ju fler nålstick då och då så jag antar det bara är att vänja sig =)



Magda: Vi va ju med på ett av dem iaf =).



Louise: Tyckte jag skymtade dig där också, åtminstone hörde din röst..eller har jag helt fel?

Postat av: smäm

Publicerad 2009-04-28 10:41:39

det var för väskan du gick dit. erkänn?

Postat av: Eva till Smäm

Publicerad 2009-04-28 13:19:11

Ah..okej....erkänner.

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-04-29 19:29:41

Jo, jag lyckas ju rädda det något genom att plocka upp kameran när vi skulle gå hem...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela