..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Nu är jag lite sur

Publicerad 2009-04-15 14:10:28 i Allmänt,

Stör mig på att min nya bloggdesign inte funkar i alla webbläsare. Ser kanon ut i Explorer men muppar sig i t ex Firefox. För att rätta till det så det ser okej ut i eldräven blir det fult i Explorer och tvärt om. Suck. Jag kanske är helt ute och efter som föredrar Explorer..men jag kan leva med det.

Efter att ha försökt och pillat fram och tillbaka får jag det ändå inte att funka, så jag håller mig till designen som ser bra ut i Explorer, eftersom det är den jag använder dagligen. Har någon Firefoxanvändare tips på hur man får högerspalten att ligga där den ska utan att öka till ett jättebrett mellanrum mellan den och själva innehållsspalten, så får ni gärna höra av er.

Kommentarer

Postat av: Smäm

Publicerad 2009-04-15 16:11:31

det är grymt störande att alla webläsare inte har samma standard. Kanske det funkar att minska spaltbredden lite, lite i ff... Jag frxade det där till min blogg, men minns inte i huvudet hur jag gjorde :/

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-15 16:25:29

Har testat lite olika varianter på spaltbredd (på både högra och vänstra)och det går ju att fixa, men det är att mellanrummet mellan spalterna blir brett i explorer isf...så skumt...

Postat av: Louise

Publicerad 2009-04-16 09:26:42

Tyvärr kan jag inte hjälpa till alls. Vet inte ens hur man byter design på sin blogg, illa.

=)

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-04-16 20:35:45

Kan säkert hjälpa dig :) men undrar hur det ser ut där bakom din blogg? Kan du ändra hela designen som du vill i html-dokument? Hör av dig om du vill ha hjälp...

Postat av: Eva till Magda

Publicerad 2009-04-16 20:47:36

Ja du kan nog i stort sett göra vad du vill =) jag är lite nybörjare som sagt på det där med html. Jag kan mejla över lite grejjer kanske om du vill kika på det.

Postat av: Emil

Publicerad 2009-04-17 09:43:52

Använder inte alla Explorer? Bill Gates regerar ju fortfarande.

Postat av: Eva till Emil

Publicerad 2009-04-17 14:40:54

Uppenbarligen inte...

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-04-27 14:10:21

Linus såg också detta inlägget och har tittat på det och hittat vad som är fel så du kan höra av dig till honom. Du måste ju också se till att headern blir en länk till bloggens startsida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela