..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Ze Easter

Publicerad 2009-04-16 19:42:50 i Allmänt,

Bättre sent än aldrig så kommer här en liten rapport från påskhelgen nere i Småland. Påsken som för övrigt innefattar det viktigaste i mitt liv - Jesus! Jag kan inte vara nog tacksam för det offer han gjorde sig själv till för allas vår skull. Han lät sig plågas, pinas och korsfästas för att bygga en bro över gapet mellan Gud och oss. Tack för frälsning, syndernas förlåtelse, upprättelse, löfte om en evighet i himlen och en mening med mitt liv! Jesus du är underbar!



Påskhelgen började i alla fall med en roadtrip ned till Jönköping där vi fick med oss Milla och Kristin som resesällskap - lövli! Solen sken och bilcruisingskiva 1 & 2 snurrade flitigt i stereon hela vägen. Sommarkänsla. Framme i Jönköping övade Emil med de andra musikerna inför morgondagens bröllop och jag passade på att träffa min kära Fia som var alldeles för länge sen jag såg. Vi köpte glass och kaffe (åtminstone jag) och stekte i solen vid vätterstrand. Mums. Sneakers, sandaler och glass är äkta vårtecken.

      

På kvällen åkte vi ännu mer söderut och svängde in en stund hos familjen Fromell där Johan och Johanna slagit läger med sin lilla sju veckor gamla Leo. Galet söt unge! Efter det vidare ut till residens Anderås i Klackenäs skogar.

   

På lördagen gjorde vi oss bröllopsfina för att åka till Jönköping och Mia och Johans bröllop. Jättefin vigsel, vacker brud, duktig vigselförättare och trevlig fest.

   

Söndagen började relativt tidigt med frukost hos Fromells, mek med Emils bil, promenad i vårsolen och god laxmiddag innan vi åkte vidare för fika hos Magdalena och Emils brorsbarn Viktor och Evelin. Linus hade behagat att åka utomlands så han får vi träffa vid annat tillfälle.

  

Efteråt åkte vi vidare för en andra fika hos andra paret Johan och Johanna (Palmberg) med sina gulliga ungar Agnes och Elton. På kvällen kom Emils föräldrar hem efter en veckas semester  i Schweiz så vi åt kvällmacka och drack te med dem. Mysigt. Måndagen blev riktigt soft med lugn frukost och lite mys med Viktor som kommit med och sovit över i Klackenäs. Solen strålade även denna dag så vi gick på lite huggormssafari på tomten och välkomnade sedan hem Anderås nya familjetillskott - schäfern Arramir, 19 månader - som anlände dagen till ära. Tjusig hund!

     

Framåt eftermiddagen åkte vi en sväng till Emils mammas kusin Gunilla och hennes gulliga lilla "prylaffär" Frenillas bod i Skirö. Sen bar det av hemåt mot Uppsala, lite trötta men nöjda med en otroligt härlig påskhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela