..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Flytt

Publicerad 2009-08-31 13:59:11 i Allmänt,

Nu har Emil och jag samlat mängder av pluspoäng genom att ha fått mottaga nycklarna till vår alldeles egna lägenhet. Känns fantastiskt att äntligen ha ett hem som man vet att man kan bo i många år framöver.

I dagarna har vi panikrenoverat så att mina kommande roomies inte ska behöva bo bland förmultnande, kvalsterrika heltäckningsmattor och skumma tapeter. Målning och byte av golv i sovrummen avklarat. Bilder kommer sen.

Det där med flytt innebär massa fix. Adressändring, försäkringsbyte, ändring på hitta.se och eniro, bankbyte, pantsättningsavgift och en massa annat...jag blir lite matt och försöker inse att jag inte är tonåring längre.

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-08-31 21:12:40

köpa bostad är mycket ja, men så roligt. grattis till nycklarna!

Postat av: Louise

Publicerad 2009-09-01 09:00:02

Lite mottigt att bli vuxen, men oj så kul.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela