..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Mys mys mys

Publicerad 2009-12-14 10:08:55 i Allmänt,


Jag älskar Lucia! När jag var yngre hade vi ofta mysfrukost och tittade på lucia på tv. Nu bor jag inte hemma längre och har föräldrar som fixar sånt, så då får man fixa själv. Emil och jag har fortsatt med barndomstraditionen.

Tidigt i ottan klev jag upp i söndags och tog mig till Emil. Vi drack glögg och åt god frukost (å lussebullar såklart) framför tvn och ljudet av luciasånger. För en gångs skull så var det ett riktigt bra luciafirande som visades. Från Växjö domkyrka om jag inte fattat fel. I fönstret tände vi tre av de jättefina adventsljusen som Emilie gjort. Inte långt kvar till jul nu...

Med mobilkamera utan blixt blev bilderna lite si sådär, men det får duga =).

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-12-14 19:29:45

mysigt! jättefina ljus också.

Postat av: Anna

Publicerad 2009-12-14 20:11:56

Va mysigt det låter!

Postat av: Emilie

Publicerad 2009-12-16 06:57:29

Nu har vi fått godkänt från både brandmyndigheter och försäkringen att ha ljusen... rackarns att man gav bort dem!!! =(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela