..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Spontanlayout

Publicerad 2009-02-27 16:29:53 i Pyssel och egenskapat,

Det cirkulerar en liten utmaning på facebook som jag sett dyka upp ett flertal gånger. Tyckte det lät lite kul, men plockar ut den till bloggen istället.

Reglerna är följande:

1 - Go to "wikipedia." Hit "random"
or click
http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random
The first random wikipedia article you get is the name of your band.

2 - Go to "Random quotations"
or click
http://www.quotationspage.com/random.php3
The last four or five words of the very last quote of the page is the title of your first album.

3 - Go to flickr and click on "explore the last seven days"
or click
http://www.flickr.com/explore/interesting/7days
Third picture, no matter what it is, will be your album cover.

4 - Use photoshop or similar to put it all together. Preferably in a square format layout, like a nice old-timey vinyl album cover.

5 - Post it to FB.

6 - TAG the friends on the photo that you want to join in.

Mitt resultat blev:

1. ATPIC
2. to much accomplishes little
3.
 







Efter lite pysslande i Photoshop såg mitt lilla cover-projekt ut såhär:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela