..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Lyckliga dagen bit för bit

Publicerad 2009-05-19 22:08:09 i Bröllop,

16 maj var alltså dagen då det hände. Flickdrömmen (ja, jag erkänner) blev sann. Jag fick en ring på fingret och en fantastisk pojkvän blev en fantastisk fästman. Duktigt nog hade Emil lyckats hålla allt på en nivå att jag inte misstänkte ett dugg. Jag visste att en rolig grej var inbokad lördag eftermiddag, men inte vad och Emil hade, totalt planerat, fått mig att tro att det var en "vanlig" liten dejt. På alla hjärtans dag fick Emil flera presentkort av mig, däribland en middag vid önskat tillfälle, och denna löste han ut just i lördags. Intet anande att det var min egen förlovningsmiddag jag fixade pysslade jag ihop en trerättersmiddag. Förätt var en liten skagentoast. Huvudrätt en potatisgratäng med vitlök, fläskfilé fylld med parmaskinka, soltorkade tomater, mozarellaost och färska örter, smörstekta champinjoner och rödvinsås. Till efterrätt blev det hallonmousse med färska hallon och mörk choklad. Hade inget fint att pynta med så fick bli en liten basilikakvist på toppen =). 

    

Efter middagen kom Emil in med en stor svart kartong. Han höll ett jättefint tal och öppnade lådan...där i låg två finglas, en liten flaska alkoholfri champagne och en liten rosa ask. i asken låg en jättefin ring han fått låna av en guldsmed. Ringen fick följa med resten av dagen =). I lådan fanns också två biljetter för ballongflyg över Stockholm. Det var lite utöver en "vanlig" dejt det! 


Sen bar det alltså av till Stockholm för att flyga ballong. Ett arrangemang som tog totalt fem timmar ungefär med en timmes effektiv flygning. Riktigt häftig upplevelse! Så fridfullt och vackert. 
                   

Än så länge har vi låneringar från guldsmeden, men de riktiga är beställda och på väg. Får dem förhoppningsvis imorgon - håller tummarna! Så här ser de ut i alla fall,,,ska bara få kanterna lite rundslipade först, sen är de helt klara. Färgerna på bilderna stämmer inte riktigt, men men...

Emils ring - 6 mm bred 2,4 mm hög
 
Min ring - 4 mm bred, 1,9 mm hög. Tillkommer en 6 mm bred vigselring så småningom =)


 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2009-05-20 12:13:20

Fy vad roligt! Massor av Grattis!!!

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-05-20 16:23:18

Lovely!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela