..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Naivitetens välde

Publicerad 2009-10-22 10:19:25 i Allmänt,


 

På fikat igår konstaterade vi att det finns mycket saker i livet som man trott på lite för länge bara för att någon sagt det till en när man var liten, eller något man bara fått för sig och fortfarande tror att det är så. T ex (med risk för att dumförklara mig själv) trodde jag tills för inte alls länge sen att de blåa vägskyltarna med ett [M] på (mötesplatsskylt) var till för att bestämma träff på...allt för att pappa alltid nämnde när vi var små och ute någonstans att "om vi kommer ifrån varandra kan vi mötas vid mötesplatsskylten där borta". Att den i verkligheten betyder att vägen är bredare där för att två fordon, cyklister eller annat lättare ska kunna mötas känns ju givetvis superlogiskt såhär i efterhand.

Tillbaks till fikat då. Monc hade köpt en påse Djungelvrål som hon bjöd på och det resulterade i att vi på avdelningen började prata om formen på godisarna. Till ALLAS förvåning så är det ju massa olika salta djur i påsen. Vad vi alla trott enbart var salta apor (det är ju en apa på påsen, superlogiskt!) visade sig vara lejon, elefanter och ekorrar (vad nu det är för djungeldjur?) och annat. Vi kom fram till att vi antagligen tänkte på ZOO-påsen egentligen...de är väl ändå enbart apor?

Kommentarer

Postat av: Smäm

Publicerad 2009-10-22 11:00:46

Dom har väl bytt och lagt i lite nya djungeldjur senaste året. Förr har det bara varit apor :)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-10-22 11:05:02

Smäm: Åh, skönt å höra...då är man inte helt lost då =)

Postat av: smäm

Publicerad 2009-10-22 12:28:55

jag har alltid trott att m:et står för molle. han har iaf en sån skylt i sitt rum :D

Postat av: Eva

Publicerad 2009-10-22 13:11:46

Smäm: Haha, asbra! Dock har Sveriges alla borttappade barn en mötesplats mindre ute på vägarna.

Postat av: Louise

Publicerad 2009-10-23 09:05:29

Japp i zoo är det bara apor, i alla fall vad jag sett, men som du säger, det kanske också bara är som man tror.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-23 15:19:37

Djugelvrål, mums! Ge mig.. :D Ha en toppen fredag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela