..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Historien bakom HV71-hejandet

Publicerad 2010-04-26 17:17:53 i Allmänt,

Så här i SM-hockeytider (även om rysarfinalen är över nu) har allt fler förstått att jag håller på HV. Med det har säkert lika många höjt på ögonbrynen och undrat varför, "du är ju inte från Småland!?". Majoriteten har "anklagat" mig för att hålla på dem bara för att Emil gör det. Men *trumvirvel* tada! Det gjorde jag redan långt innan Emil kom in i bilden. JA, jag har egna åsikter och en egen vilja =)

Allt började 2004 (om jag inte minns helt fel) i en kyrkokällare någonstans i Norrland. Vi var på turné med Ny Generation och hockey-SM pågick för fullt. På resande fot och utan tv blev det radio för vår del. I teamet fanns ett riktigt galet HV-fan från Jönköping och jag har aldrig någonsin upplevt sådan glädje, iver och eufori över ett lag någonsin förut. Det smittade av sig på oss alla som var där. Hela stämningen i den där källaren, spänningen under slutminutrarna innan HV tog hem slutsegern, var obeskrivlig och jag kan fortfarande minnas allt med en liten lyckokänsla i magen. Eftersom Örebro inte behagar prestera sådär speciellt mycket på hockeyfronten har jag aldrig intresserat mig att ens försöka vara patriotisk där...så där i norrlandskällaren, mitt i all fest och glädje tillsammans med goda vänner, föddes en liten kärlek till det härliga HVblå. Oh den sitter kvar än idag. 

Sen levde de lyckliga i alla sina dagar.

The end

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2010-04-26 18:21:50

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det bästa jag läst på länge. Det är ett så gött lag. Tack Eva. Heder till dig.

Postat av: Lady Di

Publicerad 2010-05-09 16:04:28

Jag förstår dig helt och fullt!



HV BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela