..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Hej från Österrike!

Publicerad 2010-08-05 17:56:02 i Allmänt,

Europaresan är igång. Sitter i en källare i en kyrka i Braunau, Österrike. Här föddes Hitler, men det är skönt att det finns så mycket fina människor här som kan väga upp det dåliga ryktet som folket i staden gärna vill bli av med. Människorna i församlingen är helt underbara. De har tagit hand om oss alla 90 svenskar (inklusive 85 % galna tonåringar) på ett helt fantastiskt sätt, och de har stora visioner och planer på vad de vill göra för att förbättra atmosfären i den här staden. All heder till dem, de gör ett kanonjobb. Under gårdagen var vi på en badanläggning och bjöd in till en konsert vi ska ha ikväll. På förmiddagen idag gjorde vi detsamma på stan och har även hunnit med en sväng till en stor borg på tyska sidan. Ikväll har vi alltså konsert och vi hoppas på att många nya besökare kommer.

Imorgon drar vi vidare till Wien för vidare aktiviteter..återstår att se vad det blir. Härligt med lite flexibilitet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela