..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Hårtips!

Publicerad 2010-12-15 09:28:48 i Allmänt,

I många långa år har jag varit en storkonsument av Klippotekets hårspray (den orangea flaskan). Bortsett från att den luktar sådär halvt är den så galet bra, går att köpa på ICA och kostar runt 35 kr, kan det bli bättre?!

Igår kväll när vi var på Gränby Centrum kom jag på att mitt hårpuder (Osis eller Lanza brukar jag köra med. Går dock bara att köpa hos frisören som hade stängt för kvällen) var slut. Såg inne på ICA att Klippoteket hade en Styling Dust Spray, som dessutom skulle ge torrschampoeffekt. Värt att pröva tänkte jag. Tror jag betalade 31,90 kr eller nåt sånt. Som hårpuder var den väl ingen höjdare men oj vilken snabbkur det var för otvättat hår! Spraya i hårbotten och gnudda runt lite så har du en snabb quickfix om du har bråttom eller inte orkar tvätta håret. Strålande tycker jag. Just den rosa Klippoteket-serien luktar lite äpple eller nåt sånt. Helt okej.

Pröva vettja!

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2010-12-15 12:27:52

Postat av: Fia

Publicerad 2010-12-15 12:31:38

Hehe, råkade trycka enter innan jag hade skrivit nån kommentar. Men nu gör jag ett nytt försök =)



Den där sprayen är fantastisk!!! Tur för mig att jag har en pappa som kan förse mig med den =P För mig funkar den som hårpuder också... Men det är kanske för att jag har så tunt hår.



Jag är i Örebro 22-28 dec. När är ni där?



Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2010-12-15 13:12:57

Härligt =). Möjligt att den funkar som hårpuder också....märkte inte så mkt skillnad just i morse eftersom jag redan hade hårpuder i håret. Gissar der funkar bättre på nytvättat hår =) jag har ju också tunnt hår så borde ju funka.



Vi är i stan 23-27 som det ser ut nu, så vi borde kunna styra upp nåt =). Kommer grabben upp nåt också? Kram!

Postat av: Fia

Publicerad 2010-12-16 13:10:39

Du har ju fördelen att du är så ljus också. Det blir lite vitt av pulvret ibland så jag får passa mig så jag inte ser gråhårig ut när jag använder sprayen... =) Men det går ju att borsta bort det mesta. Du får testa på ostylat hår helt enkelt!



Jag kommer vara i Eskilstuna förmiddagen 23e och på annandagen. En sväng till Katrineholm blir det förmodligen också 27e men har ingen koll på tiderna där. Vi kan ju höras när vi är på plats i Örebro båda två =) Jag ska upp till Uppsala över nyår förresten. Mitt lovsångsteam ska spela på Livskrafts tonårsläger. Jag har inte bokat hembiljett därifrån än. Kanske vi hinner hänga lite innan jag åker hem också. Lägret slutar nån gång på förmiddagen på nyårsdagen.



Hugs

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-12-22 00:03:53

Köpte den! Tack för tipset, superbra! men kostade dock 59 kr på ica-maxi:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela