..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Bröllopsyra

Publicerad 2010-01-19 15:05:12 i Bröllop,



Min hjärna fick kortslutning efter att ha avslutat en av artiklarna till vår tidning som går till tryck om ett par veckor. Bloggpaus. Skriva mer, vilket känns paradoxalt. Men, något annat att fokusera på i några minuter åtminstone.

Bröllopet faller allt mer på plats. Känns skönt. Bara fem månader kvar nu, tiden går så fort.

(x) Budget
(x) Kyrka
(x) Festlokal
(x) Vigselförrättare
(x) Värdar
(x) Klänning
(x) Kostym
(x) Vigselring
(x) Frisör
(x) Smink
(x) Smycken
(x) Huvudrätt
(x) Fotograf
(x) Hotell för bröllopsnatten
(x) Flygresa till varmare breddgrader
(x) Gästlistan spikad till 99%
(x) Inbjudningskorten påbörjade
(x) Musiker och sångare delvis fixat
(x) Dukning delvis fixad

Men än så länge kvarstår miljoner detaljer känns det som. Blommor, efterrätt, förrätt, transport, vigselprogram, kameraman, gästböcker…oj oj oj. Nån som har några bra tips på ett bra bröllop så är det välkommet!

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2010-01-20 19:13:05

Skönt med så mycket fixat och på fem månader borde ni nog kunna ro hem allt! Känns ju bra att ha bidragit till ett kryss i rutorna, hör av er om det är nåt mer vi kan hjälpa till med...



Viktor blev så glad för paketen som kom på posten, framför allt den roliga fläkten/pennan/lampan som han har roat sig mycket med.



Stor kram

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-21 08:22:16

Angående blommor så var jag jättenöjd med Interflora Trend på Vaksalagatan. Jag ritade en enkel bild av hur jag ville att brudbuketten, tärnblommorna och corsaget skulle se ut - och det blev så och bättre.

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-21 13:31:37

Magda: Ja, det känns inte helt omöjligt iaf =). Återigen, tusen tack för hjälpen...väntar med spänning på nya bilder så småningom sen. Kul han gillade den...riktig multipryl =)



Anna: Tack för tipset! Ska komma ihåg det.

Postat av: Julia N

Publicerad 2010-01-21 19:07:50

Johan Rudén är duktig bröllopsfotgraf, men det vet ni säkert redan.... www.jorstudio.com

Postat av: Julia N

Publicerad 2010-01-21 19:15:06

Ahh, ni hade ju fotgraf... det var kameraman som saknades..

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-22 09:32:07

Julia: Ja, fotografen är fixad redan =)

Postat av: Marie Jonsson

Publicerad 2010-01-27 12:49:11

Vet en kille som har filmat väääldigt mycket bröllop! Han filmade vårt bröllop bla. Han heter Stefan Sandell, brukar filma på mötena på Livets Ord med. Han har även egna kameror....killarna på TV avd har säkert hans nummer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela