..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Sambo med en främling

Publicerad 2010-01-08 08:58:33 i Allmänt,

Jag har ofrivilligt fått en ny daglig vana - att flytta post från mitt eget fack i trapphuset till ett annat. När jag och Emil köpte lägenheten hamnade båda våra namn på dörren, även om hans plats i lägenheten än så länge är fylld av tre inneboende flickor.

Strax innan jul flyttade en dam på bottenvåningen ur sin lägenhet och en R.Sund flyttade in istället. Den flyttande damen hette Andersson i efternamn och nu lyckas det enda namnet som över huvud taget liknar Andersson vara just Emils "Anderås". Därav får jag numera nästan dagligen flytta över bokklubbserbjudanden, bankbrev och annat oinspirerande till stackars R.Sunds postfack.

Funderar på om fru Andersson aldrig slagits av tanken på adressändring.  

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2010-01-08 11:30:32

Funderade i två sekunder om du gjorde detta för att skaffa dig nya vänner. Menmen, fick ganska snabbt förklarat problemet när jag läste vidare...



Annars tror jag på idéen att råka placera sin post i andras brevlådor...kan leda till gratis kontakt med främlingar :o)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-08 12:15:15

Linus: Haha, jag klarar mig rätt bra med de vänner jag har =). Har faktiskt pratat lite med denna R.Sund några gånger...hade väl kanske inte hänt annars.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela