..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Stök i kök

Publicerad 2010-01-29 09:02:57 i Allmänt,

Visst blev det IKEA här om dagen. Även storhandling på Willys med skriven inköpslista (vuxenpoäng). Väl hemma kom husmorsrycket som infinner sig sådär emellanåt. Moderskänslorna(?) också för den delen. Emil skulle komma hem från Frankrike senare på kvällen och sjuk som han var behövde han nåt gott att ha hemma. Satte igång och stökade i köket. Matlådor med spenat- och kesolasagne (nya ugnsformen invigdes), hembakta brödlimpor med massa gott i, hembakta pestokex och lite chips och godis packades ned i en kasse till sjuklingen. Kameran var hos Emil så fick inga bilder på stöket, vilket kanske är tur då köket såg ut som ett bombnedslag.

Men huslig, ja det kände jag mig. För en hel månad eller så.   

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2010-01-29 20:53:11

Alltså, det här gillar jag. Känner att jag kan lämna över sonen med trygg hand. Nåde öm han försöker klaga hos mig.

Postat av: smäm

Publicerad 2010-01-29 23:22:40

vilken lyx :)

Postat av: Emil

Publicerad 2010-01-29 23:58:17

Jag har väl inget o klaga över...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela