..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Aldrig linser mer?

Publicerad 2010-05-20 14:39:35 i Allmänt,



I augusti förra året fick jag en läbbig ögoninfektion som fick mitt högeröga att se ut som på bilden ovan. Inte kul! Sen dess har jag varit tvungen att bära glasögon i väntan på att det ska läka ordentligt. I början såg jag det som ett straff, men riktigt så illa är det väl inte längre. Jag har vant mig...men föredrar verkligen linser.

Här om dagen var jag hos optikern igen för att det fortfarande känns skumt att stoppa in en lins i ögat. Efter undersökning konstaterade hon att ögat är helt läkt. Eventuellt är det bara ovant med linser, så ska pröva att ha det några dagar i rad. Om inte det går kan det vara att jag fått ärr på hornhinnan och att ögat inte vill ha linser längre. I så fall kommer jag inte kunna ha det någonsin igen. Känns inte alls som ett besked som jag känner för att acceptera. Så kära vänner, jag vet att ni är många (liksom jag) som tror på en fantastisk Gud. Ni får gärna plocka med detta i era böner om ni vill. Vore väldigt tacksam!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-21 08:00:21

Absolut. Du vet att jag ber!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-05-25 21:13:38

I början kändes det skitskumt med linser men sen vande jag mig och nu älskar jag dom! men isch att få inflammation...har jag aldrig varit med om och hoppas att jag aldrig blir det heller - hoppas att det löser sig för dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela