..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Bloggutmaning dag 2 - Min favoritpryl

Publicerad 2011-02-05 12:51:54 i Bloggutmaning,

När det kommer till favoritpryl finns det många saker jag värderar i mitt liv. Många saker som jag nog egentligen inte skulle klara mig utan, eller rättare sagt, inte skulle vilja vara utan...för givetvis klarar man sig utan mobil, dator, kamera, kaffebryggare och andra bekvämligheter.

Hur som helst finns det en sak som alltid är och kommer vara en "grundsten" i mitt liv - min Bibel. Jag är kristen (vilket säkert de flesta som läser här vet om) och Bibeln kommer för mig alltid vara en ledstjärna, ett rättesnöre, en inspiration, en styrka och en tröst. Kanske känns det ålderdomligt att värdera en gammal dammig bok så högt som jag gör, men vet ni varför? Det är just för att det är så mycket mer än en bok. Jag tror det är Guds ord. Gud i fast form liksom =). Jag medger att jag inte alltid förstår allting som står där, men för mig har det blivit äkta. 




Det finns många bibelord som med tiden blir extra viktiga för en. Löften som man kan "hålla fast" vid genom livet. 
När jag och Emil förlovade oss så valde vi att gravera in ett av våra favoritbibelord i våra ringar. Det har burit oss genom flera tuffa situationer som i slutändan just "samverkat till det bästa". 

Rom 8:28
"Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut"



Vilken är din favoritpryl?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-08 16:50:59

Vet inte om det gills som en pryl kanske, men min basta van skrev en gang for ganska manga ar sedan nu en vagbeskrivning hem till henne i Frankfurt, hela vagen fran flygplatsen till hennes dorr, pa ett gammalt deutsche post kuvert och fastan jag varit hemma hos henne manga ganger sa har jag kuvertet i planboken - tanken ar att tappar jag bort mig i varlden sa ska vem som helst som hittar mig kunna lamna tillbaka mig haha. Sa det dar kuvertet ar min favoritpryl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela