..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Varumärkeskollen

Publicerad 2011-02-24 14:11:17 i Allmänt,

Den här listan har cirkulerat i lite olika bloggar...nu tänkte jag ge mig på den. Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om märken så värdesätter du sånt mest av allt behöver du inte slösa tid på att läsa listan =)

SKOR: Varierar...men har hellre många än dyra. Just nu gäller mina skinnstövlar med spännen som jag köpte på Scorett i höstas. Tror det är deras eget märke.
SNEAKERS: Converse och GulBlå
JEANS: Har inte köpt jeans på mycket mycket länge då jag har fått för mig att jag inte passar i det och så dessutom har jag dille på kjol och klänning, älskar det.
T-SHIRT: Mest H&M, VeroModa eller Gina Tricot skulle jag säga där.
UNDERKLÄDER: H&M eller Lindex.
VÄSKA: Min senaste är faktiskt från H&M tror jag då jag blev smått kär i modellen.
PLÅNBOK: En söt svart i lite "kuvertväskemodell". I skinn, men ingen aning om vart jag köpte den.
SOLGLASÖGON: Eftersom jag allt som oftast är glasögonorm på heltid blir det inte ofta solglasögon, men de få jag köpt är från H&M då jag har en förmåga att lägga ifrån mig dom överallt. Ingen idé med dyra grejer då.
KLOCKA: Har ingen (till min punktlige makes förtret)
SMYCKEN: I mängder! Men nästan bara billigare grejer...samma sak där som med skorna..hellre mkt att byta med än dyra och få.
TV: Panasonic Viera
MOBILTELEFON: SonyEricsson Xperia Mini Pro
DATOR: En rosa Dell Studio 15
SMINK: Foundation från MaryKay, Mascara från MaxFactor, Concealer från Lumene sen ögonskuggor och rouge från alla möjliga ställen - Makeup store, Quero Pro, Loreal, Isadora, Maxfactor mm.
ANSIKTSKRÄM: Neutrogena Visibly Clear Oil-Free Moistoriser och ögonkräm från FACE.
LOTION: En gul flaska från LDB, luktar gott =)
DEODERANT: Den lila från Palmolive - skitbra!
TANDKRÄM: En från Colgate...nån blå gel av nåt slag. Minns aldrig vad den heter, bara hur den ser ut. Bra är den iaf =).
SCHAMPO/BALSAM: Loreal Elvital Nutri-Gloss i både schampo och balsam samt inpackning 
TVÅL: Nån stor pumpflaska av obetydligt märke. Köpt på ICA =)
PARFYM: DKNY Be Delicious (den gröna) & Sergio Tacchini Donna
MINERALVATTEN: Hemskt gärna. Både LOKA och Ramlösa går utmärkt...dock inte naturell..läbbigt!
VIN: Nej, tack. Hoppar det. Kör på min helnyktra bana och trivs bra med det. 
DRINK: Blir ju en rätt ointressant fråga med tanke på svaret ovan =).
BRÖD: Hemma blir det oftast Frökusar eller Lingongrova, ibland hembakat.
MAT: Tacos
GLASS: Vad som helst med choklad eller kola.
GODIS: Surt!
SÄNG: Svartbrun Malmstomme från IKEA
LAKAN: Nåt mjukt =)
FRISÖRSALONG: StyleLab Uppsala
DAGSTIDNING: Nepp, bara på nätet
MAGASIN: Gärna inredningstidningar...och så korsordstidningen Kors och Tvärs såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela