..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Några sminkfavoriter

Publicerad 2011-03-14 13:30:09 i Allmänt,

Jag tycker som bekant det är roligt med smink. Till vardags blir det ju inte så mycket mer än basgrejer men är det fest eller annat trevligt kan det vara roligt att snygga till sminket lite extra. Jag har några favoriter som jag gillar riktigt mycket.


1. Maxfactor Masterpice Max. Galet bra mascara. Finns i stort sätt överallt där det säljs smink. 170 kr

2. Foundation från Mary Kay. Har provat ett otal foundations, men det ska mycket till att jag byter bort denna. Köps hos Mary Kay-konsulter. Dryga 200-lappen och den räcker länge.

3. Mina älskade 88-paletter med ögonskuggor. 239 kr styck. Finns på www.kosmetikan.se 

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2011-03-14 13:57:26

Den där mascaran tipsade du mig om för flera år sedan och jag kör med den än. Love it!

Postat av: Magdalena

Publicerad 2011-03-14 19:06:25

Igår skulle jag sminka mig för första gången på länge och upptäckte att det rann vatten ur min foundation. Det visade sig att bäst före-datum var 2008... Tänkte då att jag skulle fråga dig om råd och så skriver du om smink idag :) Det blir dock inte så lätt att få tag på en Mary Kay-produkt här nere... Maskaran ska jag titta efter nästa gång jag behöver en ny.

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-14 20:29:43

Smäm: Visst är den, the best!



Magda: Har en del kompisar som säljer MK ju, så kan kolla runt lite så kan ju Linus köpa med sig. Det svåra är väl att hitta rätt färg på distans, sånt är ju rätt viktigt. Annars hyllar ju många mineralsminket, fast jag har aldrig prövat själv...men det kanske finns borta hos er.

Postat av: Magdalena

Publicerad 2011-03-14 21:43:57

Jag tror jag får ta en sväng på stan här istället! För nån månad sen kom fler svenskar till kontoret - två tjejer i vår ålder, så jag får ta med mig dem på stan och hitta nåt bra i rätt färg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela