..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Vi är med hus

Publicerad 2011-05-25 22:57:46 i Huset,

Kära nån vad det går snabbt i svängarna ibland. Idag skrev vi på kontraktet för vårt alldeles egna lilla hus. Ca 10 km från Uppsala med vackra ängsvyer. 109 kvm hus och 2 035 kvm tomt har vi nu i våra ägor. Känns stort, konstigt, roligt och läskigt på samma gång. Kan inte låta bli att bli lite sentimeltal över att lämna lägenheten som vi lagt ner så mycket tid, pengar och energi på för att få fin, men å andra sidan väger det upp med ett eget litet rött hus med vita knutar =). Egentligen har vi inte alls behov av ett hus, men eftersom jag inte kan låta bli att kika på Hemnet då och då råkade vi trilla över detta och vips var allt klart. Nu blir det till att TOKrenovera lägenheten så den blir klar snabbt till en försäljning. 

Här är vårt lilla bygge! De förra ägarna hade kanske inte riiiiiktigt vår stil (inte direkt nån av de typ fem stilar de lyckats få in i huset), men som tur är har vi många år framöver att fixa efter tid och pengar. Köket är det vi skulle vilja göra om först då det är rätt slitet och dåligt planerat. 

Framsidan


Baksida


Vy


Kök


Mera kök


Vardagsrum


Mera vardagsrum


Sovrum 1


Sovrum 2


Sovrum 3


Badrum


Gästtoa


Tvättstuga


Inglasat uterum i anslutning till vardagsrum


Lite trädgård


Tycker lite synd om alla fina blommor i trädgården då jag har världens ickegrönaste fingrar. 
1 augusti blir det vårt. Ni kommer väl och grillar hos oss i sensommarvärmen?!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-05-25 23:29:58

Men åååh vad mysigt, GRATTIS!! Åt vilket håll sett från Uppsala ligger det`?

Postat av: Julia

Publicerad 2011-05-26 08:03:04

Oj! Grattis, fint hus :)

Postat av: Eva A

Publicerad 2011-05-26 08:43:25

Tack Emma! Jadu...vad blir det för håll...hm...måste bli typ sydöst om Uppsala eller nåt =)

Postat av: Ingela

Publicerad 2011-05-26 08:45:24

Väldigt väldigt fint, men det där med blommorna det kan du anställa Ulla till :)))

Postat av: Eva A

Publicerad 2011-05-26 09:01:15

Julia: Tack så mycket...tar väl ett tag att få till det som vi vill ha det, men så skönt med ytor och trädgård!



Ingela: Du det kan behövas kan jag säga. Mina gröna fingrar är lika med noll =)

Postat av: Josephine

Publicerad 2011-05-26 09:07:42

O, så superroligt! Jättegrattis! Såg verkligen härligt ut, få grannar, fin trädgård, mysig uteplats och allt det där myset man vill ha. Och allt som inte är som man vill ha inne är ju bara att göra om. Så länge det inte är mögel och annat tok är det ju bara att tapetsera och dona. Så kul! Och lyllo dig som fick ett kök som man får göra om ... Vårt är hyfsat nytt och fräscht, så även om jag inte är någon fantast av det kan/får jag inte göra om det eftersom det är så nytt; det vore lite väl i-landslyx.



Grattis, grattis!

(PS: De lämnar väl flygeln, hoppas jag?) ;)

Postat av: Louise

Publicerad 2011-05-26 09:31:25

Men åå så roligt. Stort Grattis!!



Det gör inget med rabatterna och blommorna, man kan jämna dom med marken och så gräs. =)

Postat av: Emil Anderås

Publicerad 2011-05-26 09:36:13

Vi förhandlar om flygeln just nu. Om deras barn inte orkar flytta den till andra våningen i huset i småland, så kan det hända att de lämnar den...dock tveksamt.

Postat av: bex boström

Publicerad 2011-05-26 09:54:56

Men va roligt! Jätte fint! Jag sitter oxå på hemnet hela tiden. Och så får jag ju sitta i tillträden med kunder som ska köpa hus. Då vill jag flytta.

Gröna fingrar är något man övar upp inget men födds med så din trädgård komemr bli urfin..=)

Jätte Grattis herr och fru husägare.

Postat av: Eva A

Publicerad 2011-05-26 10:43:56

Tack alla! Kom och hälsa på sen!

Postat av: Smäm

Publicerad 2011-05-26 11:36:24

Wow, vad kul! Stort grattis. Jättefint och mysigt :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-05-26 11:57:04

Näe!! GRATTIS! Åh.... hus, hus, hus.... jag har haft abstinens i ett par månader nu. Kan man göra så? Bara köpa! Tål att tänkas på.. GRATTIS!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-05-26 14:22:10

Men åh va kul! Stort grattis!

Postat av: Lilo

Publicerad 2011-05-26 14:44:35

Grattis mina kära barn. Friskt vågat, allt vunnet. Längtar så att få se det ordentligt. Trädgården är inga problem. Jag kan gräva upp allt och ta med mig hit så kan ni köra gräsklippare över allt. Hoppas verkligen att ni får behålla flygeln. Mycket mer än ett piano ju. Vi får be att er kommande oas blir en välsignad plats. Kramis.

Postat av: Carolin

Publicerad 2011-05-26 18:05:59

WoW! Hus! Det är stort!! Men otroligt kul!!! Kommer bli jättefint när ni fått iordning! Lycka till med försäljningen nu!

Postat av: Magdalena

Publicerad 2011-05-26 21:47:50

Ojdå! Grattis! Det ser ut som ett bra hus med inte allt för mycket jobb för att få det som man vill (inga trappor att bygga om, väggar att flytta, dörrhål att öppna och sätta igen, nya rum att bygga, källare att göra inordning från scratch, 60 år gammalt badrum att göra om, helt ny entré att bygga på andra sidan huset, veranda att bygga osv). Kommer bli så bra!

Postat av: Eva

Publicerad 2011-05-26 21:52:58

Magda: Precis! Det mesta "stora" är gjort redan så mest tapetbyten och så. Så köket så småningom då, men det har vi ju rutin på nu =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela