..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

jag är numera en dator - bra

Publicerad 2006-01-09 13:39:52 i Allmänt,

Dagens blogg tillägnar jag Daal (vem du nu är) som snällt nog har döpt sin dator till Efa, får även då samtidigt ägna ett tack till Smäm som infört Efa bland mina inte alltför många nicks.

Haft sjukt ont i magen hela natten...värdelöst..har knappt sovit en blund, så idag är allt lagom segt. Nu är jag tillbaka i verkligheten igen...skolan är igång och jobbet endast halvtid...blir lite omställning. Fick åka i Noahs vita rejserbil i morse iaf =)

Igår var en bra dag. Den bra dagen började med möte i kyrkan. Den bra dagen fortsatte med en bra sallad på Cupido (som stavar sitt namn helt annorlunda än jag trott, ja ja) i trevligt sällskap. Den bra dagens sena eftermiddagstimmar ägnades åt att halvsova i min underbara säng till min nya underbara Norah Jones-skiva. Den bra dagen övergick till en bra kväll med massa bra folk hos Louise. Vi spelade ett bra spel, Alias...det var trevligt, det gick mindre bra för mig och Semret iofs...vi kom sist. Kunde inte låta bli att få hysteriska skrattanfall varenda gång Semret skule förklara ett ord. Dockteater har numera förklaringen: "små gubbar som spelar drama" och Kapten: "manlig båt". Men kul va det =). Den bra kvällen förblev bra tills jag skulle sova....då kom en hemsk natt (hänvisar till förgående stycke).

Nu kommer några bra listor:

Hett just nu:
1. Daal som döpt sin dator till Efa...du fick din plats Daal =)
2. Min Norah Jones-skiva
3. Ny dator kommer snart

Mindre hett just nu:
1. Ont i magen
2.  Förkyld 
3. Uppsalavatten (smakar apa)

Kommentarer

Postat av: daal

Publicerad 2006-01-09 14:12:38

hahaha, tack efa! im hawt :D

Postat av: Evo K

Publicerad 2006-01-09 17:31:53

Va så lite så...har du nån blogg jag kan få credits i?? =)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-01-09 18:36:27

daal är ju daal Eva =) (man kan lätt tro att det är hans efternamn, men så är inte fallet)

Postat av: Evo K till Smäm

Publicerad 2006-01-09 21:11:27

Kan man verkligen heta Daal?? Borde jag fråga honom om iofs..

Postat av: pix

Publicerad 2006-01-09 21:57:17

uppsalavattnet måste vara jordens äckligaste vatten, fy fåglarna xD

Postat av: Evo till pix

Publicerad 2006-01-09 22:05:27

Det är det...utan tvekan...så blir man vit på tungan av det också..

Postat av: Kärin (igen)

Publicerad 2006-01-09 23:05:57

Trevligt det lät med Alias. Får jag fråga vem som vann?
*hehe*
Du glömde "syltlökarna"!! :-D

Postat av: daal

Publicerad 2006-01-10 09:50:05

smäm kallar daal för daal
min blogg dog förut, men snart så.. då ska du få creds :D
vad ska du döpa din nya dator till? ;)

Postat av: Evo till Daal

Publicerad 2006-01-10 17:44:55

Hm..ja...du...tål att funderas på =)...finns möjligheten att få extra mycket creds i din blogg om jag väljer ett namn som du kan förknippa dig med ;)???

Postat av: daal

Publicerad 2006-01-10 19:35:44

Ehh.. VA? en dator med pojknamn funkar väl inte :D
men daal, det är jag det x)

Postat av: Evo till Daal

Publicerad 2006-01-13 18:10:52

Är man tjej får man ha killnamn på datorn...tycker jag iaf...den har inte behagat att komma än så får se vad namnet blir...måste se den först =).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela