..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Ljus i jul?

Publicerad 2009-12-10 11:16:10 i Allmänt,



Min bildlärare till pappa är en av de mest keativa och pyssliga människor jag känner. Är extremt tacksam att jag åtminstone ärvt lite av den gåvan då pyssel, fix och måla/rita är nåt av det roligaste som finns.

Han hjälper mig med dekorationsplanerna inför vårt kommande bröllop i sommar och tipsade om denna ursöta, batteridrivna ljusslingan från Clas Ohlson. Endast 79 pix! Små svarta och vita pärlor i en sarlig, charmig röra och så lampor i det (den är faktiskt finare i verkligheten än på bilden).

Om du inte ska gifta dig så kan den åtminstone bli fin i en hög glascylinder, som "löpare" på ett bord, som julklapp eller något annat fiffigt =)  

Kommentarer

Postat av: Magdalena

Publicerad 2009-12-10 12:22:25

Eva! Du kan inte prata om "där borta i värmen". Man behöver nästan vantar när man sitter vid datorn. Numera blir det inte varmare än 16 grader i vårt hus, i alla fall inte tills vi får det att funka med oljan...

Postat av: Linus

Publicerad 2009-12-10 20:03:26

Din pappa är inte vilken bildlärare som helst, han är nämligen en väldigt bra sådan!

Postat av: Louise

Publicerad 2009-12-11 08:55:13

Köpte en för någon vecka sedan. Dom är jättefina

Postat av: Eva

Publicerad 2009-12-11 09:47:22

Magda: Vantar inne låter inge bra.



Linus: Ja du har ju erfarenhet =)



Louise: Åh, roligt =)

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-12-11 21:04:04

Den slingan gillar jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela