..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Trafikvett på två hjul

Publicerad 2009-11-11 12:07:23 i Allmänt,

I en av korridorerna på jobbet, där vi varje dag går till och från fikat, sitter en stor anslagstavla. Den är helt övrsållad med olika typer av lappar. Saker som är till salu, annonser om jobb, bostäder, borttappade smycken, evenemang och annat.

Idag satt en lapp uppe med rubriken "Böter", som räknade upp vilka olika böttessummor man kan få om man som cyklist bryter mot vissa trafikregler. Som att inte ha lysen=500 kr, att inte lämna företräde för gångare vid övergångsställen=1500 kr, cykla mot rött=1500 kr  osv.

Min kollega Benjamin reflektera över varför man kan få massa böter för saker man aldrig blivit informerad om att man ska hålla. Var och varannan människa cyklar ju och det krävs ingen utbildning eller teorikurs för det. Känns det inte lite orättvist?

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2009-11-11 20:13:57

Intressant tanke, har aldrig funderat på det förut. Det är ju helt galet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela