..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Kärlek, frid, tålamod...

Publicerad 2009-09-16 10:05:38 i Lägenheten,

Nya lägenheten har LÖVTUNNA väggar. Igår hade grannarna fotbollskväll och var, om möjligt, ännu mer högljudda än de brukar. Av någon anledning skriker alltid en av dem som bor där när han säger något, istället för att prata i normal samtalston. På helger - fine, på kvällar fram till 22-23-tiden, fine....men när oljudet pågår till runt 1 på natten en vardag störs mitt humör.

Övervägde några alternativ:

1. Dunka i väggen = jag upplevs som tråkig och tjurig granne
2. Gå och ringa på och be dem dämpa sig = jag upplevs som en ännu mera tjurig och tråkig granne
3. Vara högljudd själv för att få dem fatta hur lyhört det är i huset = jag upplevs som en störig granne och stör dessutom mina inneboende som lagt sig för länge sen.

Jag stoppade istället i öronproppar och försökte ignorera härjandet som ändå trängde igenom väggen. Rabblade tyst för mig själv andens frukter och 01.30 eller nåt somnade jag då det tystnat i lägeheten bredvid.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-09-16 16:43:50

:-) Bra gjort! Tror att jag själv hade dunkat i väggen...

Postat av: Lilo

Publicerad 2009-09-16 17:24:59

Såg en svensk kortfilm för ett tag sedan som just handlade om grannproblemet ifråga. (filmen var för övrigt mycket underhållande) Där var ena draget av grannarna att spy i en långpanna och frysa ner gojan för att sedan ta loss den frysta kakan och stoppa ned den i brevinkastet. Kanske kan va något om pinan blir för vanlig.

Postat av: Linus

Publicerad 2009-09-16 17:48:35

Haha! Evo det finns ett 4:e alternativ som visserliggen är fegt, men torde vara ruskigt effektivt. Ringa störningsjouren och be dem kncka på ;)

Postat av: smäm

Publicerad 2009-09-16 21:04:42

grannfejden (eller var programmet heter) söker nya fall ;) -tips-

Postat av: Emilie

Publicerad 2009-09-17 06:57:23

Härligt mamma...

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-17 08:53:26

Hanna: jag var inte långt ifrån faktiskt =)



Lilo: Mmmm...myyyysigt. Kanske om de börjar kasta runt möbler och sånt.



Linus: Har du numret? ;)



Smäm: Fixar ju inte han Aschberg, skulle nog bli osamt med honom mer än grannarna.



Emilie: Minst sagt =)

Postat av: David T

Publicerad 2009-09-17 09:01:57

Ja vad ska man säga jag har testat alla fyra alternativen för mig så är det inte så viktigt hur folk uppfattar mig bara dom skärper sig :).



Det jag gjorde senast va att jag typ tokdunkade på grannens ytterdörr sen när han väl öppna så gick jag in o gav dom en rejäl utskällning det funkade hur bra som helst.



Efter den dagen va vi bästa vänner dom hjälpte mig att fixa min cykel och vi hälsar alltid på varandra i trapphuset.



Till saken hör väl att mina grannar är från jordanien så det kanske är lite så kulturen är där vad vet jag.



Skulle nog inte funka så bra på en svennson familj kanske.

Postat av: David T

Publicerad 2009-09-17 09:05:19

Alla tre alternativen skulle de va.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-17 10:45:08

David: Haha =)

Postat av: smäm

Publicerad 2009-09-17 11:52:35

true. han är det ingen som fixar!

Postat av: Louise

Publicerad 2009-09-17 13:30:32

Knacka på och se om något händer. Skärper dom sig inte, ring störningsjouren.

Postat av: Hanna Gadd

Publicerad 2009-09-21 23:03:26

Ush...vi har haft sådär jobbigt me..men de störde sig på oss:-) Barnen hoppa lite..men va så dåligt isolerat. Nu har vi en tonårsmamma som pumpar musik, rätt skönt, klagar hon till nån sen så klagar vi:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela