..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

I-fån nej tack

Publicerad 2010-03-05 17:49:14 i Allmänt,


Jag måste börja med att säga att jag inte har något emot själva I-phonen. Den är fräsch och har kännts riktigt trevlig att knappa runt på och spela spel på de gånger jag lånat nån kompis lur. MEN jag skulle vilja klaga på kulturen som rör sig kring denna lilla pryl. Folk blir osociala! Allt kretsar plötsligt kring telfonerna och de sitter allt som oftast med nedböjda huvuden om surfar eller ska visa sin senaste app för sina i-phonekompisar. Mjaaa...I don't like.

En annan grej jag inte gillar är att folk inte kan förstå att man INTE vill ha en i-phone. Jag har senaste tiden letat ny mobil då mitt abbonemang hos 3 går ut nu. Varje gång jag kliver in i en butik blir jag överfallen av säljare som försöker pracka på mig en i-phone och behandlar mig som dum i huvudet för att jag inte vill ha någon. Det enda jag kräver av en mobil är att den är behändig, går att ringa med, smsa, lyssna på radio och ta en och annan bild för mms. Så hej och välkommen min nya T715 - en enkel mobil i min smak. Den kommer på posten i början av nästa vecka. Nöjd.

Kommentarer

Postat av: emil

Publicerad 2010-03-06 10:48:08

...o skicka grupp-sms... åh vad jag tycker om dig :)

Postat av: Linus

Publicerad 2010-03-06 19:54:17

Välkommen in i familjen Anderås!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-03-07 08:39:37

Håller med! =)

Postat av: Kia

Publicerad 2010-03-07 09:31:35

Hej, jag har blivit en av de 4 finalisterna som tävlar om att bli veckans blogg hos selenas blogg, och jag skulle uppskatta ifall ni röstade på mej! SNÄLLA.

Rösta här, http://essems.blogg.se/2010/march/borja-rosta.html#comment Man röstar under headern (rösta på kiiika) tack i förskott! ha de bra! :)

Postat av: maria

Publicerad 2010-03-09 08:28:18

Tack för de visa orden! instämmer till fullo!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela