..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Polis polis potatisgris

Publicerad 2010-05-10 09:13:36 i Allmänt,


Skärmdump från www.polishogskolan.se

Det är mycket poliser just nu.

I lördags hade jag frisknat till tillräckligt för att åka till Stockholm och min blivande poliskonstapel till bror. Det var dags för polishögskolans dag för studenternas familjer och mamma och pappa hade kommit dit också. Givetvis glömde jag kameran...sämst! Men kan säga att det bjöd på många roliga moment trots att det ösregnade och var svinkallt hela dagen.

Kikade på polishelikopter, olika rollspel där studenterna visade möjliga brottsscenarion och polisingripande, kikade i kriminaltekniklabbet där man säkrade dna-bevis och fingeravtryck, knallade genom skolans lilla "övningsstad" där man byggt upp en krog, en bank, en matvaruaffär och ett systembolag. Affären var charmigast med kartonger och förpackningar från 70- och 80-talet. Sen blev det käk i sollentuna centrum och trevlig fika hemma hos bror. Bra dag helt enkelt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela