..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Varde ljus

Publicerad 2010-10-03 18:39:21 i Pyssel och egenskapat,

För er som minns har jag tidigare skrivit om ett litet pysselprojekt jag hållit på med. Och för er som var uppmärksamma på förra inlägget fick er en liten sneakpeak på resultatet =). Jag har alltså gjort min egen Random Light-lampa a la Timon-stajl. Inte så svårt som man kan tro faktiskt, väldigt roligt och resultatet blev riktigt bra måste jag säga...möjligtvis lite väl tät (ser tätare ut på bilden än i verkligheten dock). Sen blev den lite liten för vardagsrummet också, så får se vi flyttar den till ett annat rum och jag gör en ny större. 

Här är den!



Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2010-10-04 14:23:31

Så snygg! Vad flink du är. Har gjort något liknande med skolbarnen. Då virade vi garn i tapetklister runt en ballong. Hur gjorde du?

Postat av: Magdalena

Publicerad 2010-10-04 14:39:00

Snyggt och kul! Jag minns att jag hjälpte lillebrorsan att göra en sån där för ganska många år sen men den blev inte alls lika bra som din, snöret var mycket tunnare och den blev ännu tätare...

Postat av: Eva

Publicerad 2010-10-04 15:48:14

Lilo: Tack! Samma princip här...man doppar papperssnöret i tapetklister och virar runt en boll, i detta fall en pilatesboll.



Magdalena: Ja riktigt roligt pyssel, lite tidskrävande men det är ju faktiskt nåt man kan använda sen om det blir bra.

Postat av: Lilo

Publicerad 2010-10-04 18:19:20

Kladdigt projekt, men hur fick du ut bollen? Den blir ju inte putteliten. Måste ha varit knepigt.

Postat av: Eva

Publicerad 2010-10-04 18:54:13

Lilo: Jo man fick lirka lite...släppte ut luften så fick man liksom pressa ut mer efterhand man drog ut bollen.

Postat av: Lilo

Publicerad 2010-10-05 10:01:15

Kanske skulle testa med min pilates så den blir använd någon gång.

Postat av: smäm

Publicerad 2010-10-06 09:27:19

åh, duktigt! såg att tina hade gjort en sån också!

Postat av: Eva

Publicerad 2010-10-06 11:55:23

Smäm: Ja, det var från henne jag fick idén från början. Bara att tacka och ta emot =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela