..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Cupcake

Publicerad 2011-04-09 11:56:05 i Pyssel och egenskapat,

Tidigare i veckan införskaffade jag mig äntligen ett par nya garnnystan då mitt svarta loppisfynd tagit slut. Det blev ett vitt och ett ceriserosa. Efter ytterligare en youtube-tutorial så har det blivit en liten cupcake. "Körsbäret" fick dock bli rosa som formen, då jag inte hade nåt rött garn hemma. Lite sned och vind, men roligt att ha lyckats få ihop något. Övning ger färdighet.



Efteråt började jag virka lite på "egen hand" utan att ha några planer med vad det skulle bli. Till slut blev det nåt som ja tyckte liknade en liten nåldyna, så det fick det bli.



Kommentarer

Postat av: Carolin

Publicerad 2011-04-09 16:26:35

Wow, bra jobbat! Tålamodsprövande kan jag tänka..

Postat av: Anna

Publicerad 2011-04-09 18:32:13

Vilken söt! Duktig du är!

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-09 18:56:41

Carro: Jo tog lite tid, men inte så farligt som man kan tro. Men du, jag kan verkligen inte kommentera på din blogg...ingen av "kommentarprofilerna" verkar funka.



Anna: Tack så mycket. Den fyller ingen funktion, men roligt att pyssla.

Postat av: Lilo

Publicerad 2011-04-10 21:55:31

Oj vad klurig du är. Jag har fastnat i pulsvärmare. Har hittat på ett mönster själv som jag faktiskt är riktigt nöjd med. Det är så rogivande att sitta och knåpa så där.

Lycka till i fortsättningen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela