..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Frågestund

Publicerad 2011-11-16 12:37:45 i Allmänt,

Jag fick en så kallad AWARD av Rebecca (en av de bloggar jag följer flitigt btw). Det innebär tydligen att man ska svara på några frågor, så jag gör ett försök.

1. Varför började du blogga?
När jag började på mitt nuvarande jobb för cirkus sex år sedan lärde jag känna dåvarande kollegorna Smäm och Kärin, som var flitiga bloggare. Själv hade jag knappt hört talas om en blogg men tyckte det lät roligt. Fick hjälp att regga ett konto och sedan dess har det rullat på. Aktiviteten på bloggen har gått väldigt upp och ner, beror precis på vilket mood jag är i hur mycket som hamnar här.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer vääääldigt många bloggar, så google reader är min bästa vän för att hålla koll på alla uppdateringar. Bloggarna är av varierande sort och stil. Många är vänner och bekanta, andra bara inspirerande och mysiga. Skulle ta för lång tid att räkna upp alla, men några favoriter som jag följer flitigt är En bulle i ugnen, Boströms, Smäm, Liljelycks, By Jo with Love, Lindas Sminkblogg, Idas Skafferi, Homey, Stina Berg, Underbara Clara, Stämningsfullt, Bokkei och Killers Colours, en annan favorit är Myltan som tyvärr inte uppdaterar så ofta, men det finns nog ingen i världen som ritar/målar så vackert som hon gör.  


3. Vilka favoritfärger har du?
Jag är ju sån där riktig tråkmåns som älskar svart, men ska det vara färg ska det helst vara lite dovare färger så som mörklila, olivgrön, lejon/senapsgult osv. Svagt puderrosa har jag börjat gilla lite smått också vilket känns olikt mig...men man ska väl vidga sina vyer emellanåt =)

4. Vilka favoritfilmer har du?
Oj, jag är en riktig filmslukare så det är svårt att säga vilken som är favoriten. Har några som jag verkligen gillar och som hänger kvar lite extra och det är Nyckeln till frihet, Blood Diamond, Inglorious Bastards, King's Speech, True Grit, Snatch...ja det finns många =). 

5. Vilket land drömmer du om att besöka?

Säg nåt land jag inte vill åka till =). Skulle vilja resa jorden runt om jag hade tid och pengar. Men några länder som jag verkligen verkligen vill åka till är Sydafrika, Kina och Australien. Nästa år väntar i alla fall en trip till Sydamerika. Ska bli SÅ roligt.

Jag skickar vidare denna AWARD till Sofia, Johanna och Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela