..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Smygstart

Publicerad 2013-02-22 08:52:00 i Allmänt,

(Mobilbild i mörker, ni får ursäkta kvalitén) 

Nu på söndag börjar min ridkurs, känns spännande och lite läskigt. Jag kan egentligen inte mycket om varken hästar eller ridning och den nojjan hann ikapp för förra veckan, speciellt med tanke på att gruppen jag ska rida i är en fortsättningsgrupp för nybörjare. Här om dagen ställde därför supersnälla Maria upp och visade mig lite grunder på hennes sköthäst Sky, en jättemysig D-ponny.

Det var en sviiinkall timme ute i snön, och svårare än jag trodde, men nu känner jag mig lugnare inför söndag i alla fall. När jag skulle hem var fingrarna så kalla att jag inte fick av mig ridhjälmen. Så om nån såg en tjej i hjälm köra runt i en liten röd Polo i onsdags kväll så va det jag. 

Som tillägg går jag som en stelopererad 80-åring. Träningsvärken är total och rumpan öm. Men det får det vara värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela