..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Vinter minsann!

Publicerad 2013-03-04 22:06:00 i Allmänt,

Då tar vi ett ryck och visar lite av vintern i bilder också. Vintern är väldigt mysig fram till mitten av januari ungefär, sen skulle det gärna kunna få bli vår på två röda tycker jag. En resa till solen och värmen hade suttit fint.
 
Men en fin vinter har vi haft i alla fall =)

Vi började i Sala där vi firade min goa lilla farmor som fyllde hela 99 år. 

Träffade massa trevlig släkt. Bland annat min faster Maj-Britt som ville se bilder på vårt hus.

Pappa var där, även min kusindotter Emma och hennes lilla Liw (plus hennes man, bröder och övriga barn som inte fastnade på bild)

Mamma och faster Marie skötte köket med bravur.

Min farbror Kent (tillika pappas tvillingbror) fanns också på plats....

...såväl som ytterligare två kusiner. Till vänster Jenny med finaste lilla Leon som vi fick träffa för allra första gången, och till höger min "storkusin" Lisa.

Senare i december bjöd vi hem alla våra sköna sjuor som vi är ansvariga för i kyrkan hem till oss på julmys. Hade ställt in mig på att både det ena och det andra skulle gå sönder, men allt gick fint sånär som på lite lätt snöbollskrig i vardagsrummet. Gillar de här pajsarna mer och mer för varje dag =)

Tävlingsdags. Vilken ledare har gjort vad? 
 
Vi hann även med en liten minijul med Liljelyckarna. Alida var extra julsöt i sin Madickenklänning.

Sen var det dags att åka hem till bästa mamma och pappa för att fira jul med hela familjen, som jag längtat. Det är inte alltid så lätt att få ihop oss alla då vi är utspridda runt om i landet.

Julefint under granen!

Dukat för middag. Julbord är det bästa.

Fasters älskling förgyllde julhelgen alldeles extra mycket. Goaste Elsa.

Första gången på sisådär 25 år eller nåt som tomten kom på besök. Riktigt underhållande =)

Snask och paketöppning. Bror och svägerska.

En till bror och svägerska.

Och sist men inte minst, en till fin bror. Och så lite mys med goungen. Bli kliad på ryggen var visst en hit.
 
Josefin och Emil inviger Elsas julklappar.
 
I mellandagarna kom även Emils föräldrar förbi på fika.

Och vi hann med en sväng till Emils mormor och morfar. Kakor i överflöd var det som gällde =)

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2013-03-09 23:33:43

Åh vad fin Inger är på fotot från Lisas kök! Väldans snygg. Det var verkligen en riktigt mysig jul.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela