..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Bygglov!

Publicerad 2014-02-21 15:05:00 i Allmänt, Huset, Renovering,

Vi har länge planerat att bygga ut vårt hus, ett nytt vardagsrum som i samma veva ger ett större kök. Köket som det är nu är konstruerat för att bara vara en person i. Ska Emil och jag bre mackor samtidigt eller om en lagar mat och den andra tömmer diskmaskinen så krockar vi konstant. Osmidigt värre! Dessutom är vårt hus väldigt avlångt med köket i ena änden och vardagsrummet i andra med en lång korridor emellan. Det ska vi ändra på!

Vi har äntligen fått bygglovet godkänt! Wihoo! Behöver någon enstaka kompletterande uppgift från vår kontrollant och såklart spika lån med banken helt och hållet, men under våren har vi tänkt att påbörja projektet. Ska bli så roligt! Fullt medveten om att det kanske inte går lika smidigt med som utan bebis, men roligt ska det bli!   

Ett par gamla bilder på huset då vi var alldeles nyinflyttade. Det är alltså på baksidan (bild två) som vi ska bygga ut ett nytt rum, ganska precis mellan den fallfärdiga hammocken och den vita stuprännan. 
 

Kommentarer

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-02-21 21:40:36

Men åh vad kul för er! Grattis (eller vad säger man)!
Vilken spännande tid ni har framför er.. i dubbel bemärkelse. Har ni gjort mycket ändringar sedan i julas när vi fick kika på era husutbyggningsplaner eller är det ungefär så det kommer bli?
Lycka till med allt!
Kram Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2014-02-22 12:56:46

Känns superkul, sen dröjer det väl ett tag innan det kommer igång, men en bit på vägen är vi i alla fall. Jag tror inte vi har gjort några större ändringar vad jag vet, smådetaljer möjligtvis men annars är planen densamme tror jag (minns inte riktigt vilka ritningar ni fick se). Hur går det med husletandet?

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-02-22 20:13:30

Ja, men precis. Skönt att det går framåt. Då närmar det sig ändå bygge :)
För oss går det inte lika bra. Det står tyvärr still. Nu känner vi ännu mer än tidigare att vi verkligen skulle vilja hitta hus och komma i ordning i det. Vi längtar efter yta. just nu är varje liten vrå i lägenheten fylld. Jag längtar efter att ha tomma, ekande rum som väntar på att få bli inredda. Det får gärna kännas lite tomt ett tag i ett par rum :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela