..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Ditt och datt

Publicerad 2014-01-11 12:36:00 i Allmänt, Bebis, Huset, Renovering,

Work in progress i tvättstugan. Lägger upp fler bilder när allt är klart sen. Emil har gjort grovjobbet med att sätta upp nya skåp och ny diskbänk och sånt. Jag håller mig till målningen, tycker det är roligt medan Emil avskyr det =) fint vi kompletterar varann. Egentligen skulle taket behöva målas också, DET är riktigt trist däremot. Vi väntar nog med det. Det blir ingen totalrenovering direkt men lite uppfräschning i alla fall, i halva tvättstugan till att börja med. 
I helgen är jag gräsänka. Emil har åkt till Trysil med några Smålandskompisar. Kände inte att skidåkning passade så bra för min del med den runda magen. Jag roar mig hemma istället. Var dock lite avundsjuk på Emil som fick åka till snön när vi bara haft plusgrader, dimma och regn här i Uppsala i över en månad, men tänka sig vad jag vaknade upp till i morse. SNÖ!! Kärlek. Som jag längtat. Enligt prognosen ska det fortsätta med minusgrader här i Uppsala framöver så förhoppningsvis ligger den kvar ett tag. 
Bebisen växer och lever runt i magen titt som tätt, framför allt sent på kvällen när det är dags för mig att sova. Den verkar ha "fastnat" på högersidan i magen de senaste veckorna. Den sparkar/krafsar ner i ljumsken (superläskigt ibland när den kommer åt nerver och grejer) och upp under revbenen (barnmorskan kunde inte känna än vad som var upp eller ned på bebisen, den var lite för benig fortfarande sa hon). Den verkar trivas där i alla fall för jag känner inga tendenser till att den tänkt flytta på sig. Går in i v 32 imorrn, känns paradoxalt nog som tiden går jättesnabbt och står still på samma gång. Vi längtar!

Ikväll kommer min fina vän Sofie hit på mys, hon är hemma från Indien i ett par månader. Lycka!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2014-01-12 11:56:51

:-) :-) :-) ...progress över allt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela