..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Tvättstugan före och efter

Publicerad 2014-01-21 20:40:00 i Allmänt, Bebis, Huset, Renovering,

Uppiffningen av tvättstugan börjar äntligen bli klar. Jag kom dock på först halvvägs in i rivningen av de gamla skåpen att det vore kul att få nån form av "före-bilder", se de blev inge vidare. Riktigt kaos =) men kanske går att få en liten överblick ungefär hur det såg ut.

Innan: Nån form av hemmasnickeri till stommar och fula björkluckor i konstiga storlekar. Ett klumpigt gammalt torkskåp som slutat funka så den förre ägaren hade satt in en kupéfläkt i det istället. Om man säger såhär...vi har aldrig använt det och skulle antagligen aldrig gjort det heller. Gulnade gamla väggar och dörrfoder. 
Efter: Bort med alla skåp, både över och under, och in med nya fräscha, samt en ny ho med utdragbar "duschslang" så man kan skölja kladdiga barnrumpor och ny bänkskiva. Lite spackel här och där och så ny vit färg på väggar och dörrfoder. Ovanför bänken målade vi en liten "fondvägg" i en grå färg för att det skulle hända nånting. Vi har även skruvat upp en stång med lite hängkorgar där vi kan ha diverse bebisgrejer och la ikväll även fram skötbädd, några korgar och skruvade upp en liten söt mobil. Än så länge har vi bara lite gratisprylar vi fått i så kallade babyboxar i korgarna, men det ska fyllas på mer så småningom är ju tanken. Vi har även satt in ett nytt högskåp som kommer fungera som städskåp i framtiden, just nu är det mest knökfullt med massa skrot =)
 
Vi har mest satsat på "blöjbytarsidan" i tvättstugan. Den andra sidan fick dock lite ny färg på väggarna och skrivbordet, annars sitter de gamla luckorna kvar än så länge. Orkar vi kanske vi målar dem vita så småningom, men det blir ett senare projekt.

Nu återstår bara lite finlir, som att köpa nya strömbrytare så vi slipper de gamla, numera gula, och eventuellt nån liten hylla osv. Men ser ljuset i tunneln, superskönt. 
 

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2014-01-22 08:47:05

Blev superbra ju. Grattis. Nu den långa väntan.....

Postat av: Åsa

Publicerad 2014-01-22 23:51:25

Vilken förvandling! Blev superfint tycker jag! <3

Postat av: Josefin

Publicerad 2014-01-27 11:06:03

Wow! Vilken skillnad det blev. Jag kom inte ihåg hur det såg ut innan. Det blev ju jättebra. Ni har en förmåga att få till allt så snyggt.
När vi hittar vårt hus får vi ringa er och fråga om råd när det är dags att renovera :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela