..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Mammaledig

Publicerad 2014-03-04 10:47:15 i Allmänt, Bebis,

I fredags jobbade jag min sista dag och är nu officiellt mammaledig. Känns lite konstigt men än så länge väldigt skönt. Ska ta det lugnt och fixa och dona lite här hemma. Bullbak står på listan idag så vi har nåt gott i frysen att bjuda på när det kommer gäster efter bebisen kommit sen. 

Jag var inne på jobbet en sväng igår och blev avtackad av mina fina kollegor. Smarrig cheesecake, fina tal och en stor bukett med tulpaner och en massa presentcheckar. Så tacksam! Än så länge känns det som jag bara ska vara ledig några veckor och sen komma tillbaka, men så blir det ju inte riktigt. Poletten trillar väl ned så småningom gissar jag =)

v 39 (38-+2) idag. Det går framåt. Nu känns magen riktigt otymplig vilket den inte gjort så mycket innan tycker jag. Svårt att ta på sig strumpor och skor och vända sig i sängen. Ljumskarna har fortsatt att göra ont, lite synd då jag gärna gått promenader. Samlar även på mig mycket vätska så, framför allt, ben och fingrar sväller massor. Har införskaffat ett par heta stödstrumpor =) inte det vackraste men hjälper väldigt mycket. Men i övrigt har jag inte mycket att gnälla på =) 
 

Kommentarer

Postat av: Lilo

Publicerad 2014-03-05 08:58:42

Önskar dig några riktigt sköna dagar trots väntan. Ps. ursnyggt ju Ds.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela