..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Lite kultur om jag får be

Publicerad 2006-12-03 23:50:57 i Allmänt,

Idag har vi varit så kulturella som det bara går, nästan. Började dagen med tidig frukost och drog sedan iväg till vackra Warwick....typ 40 minuters bilresa från Birmingham..behöver jag nämna att det är helt sjukt att åka bil här...allt är ju bakvänt.  Ännu mer sjukt är det att hela landet är grönt och buskar och träd har alla löven kvar, det är strålande sol och 9 grader varmt ute....och det är 3 december. 1 advent till på köpet...men de har inga adventsstakar här...så vi fick göra en själva i morses med fyra ljuslyktor. Bara för att få in den rätta stämningen här.

Väl i Warwick kikade vi på ett megamaffigt, jätteläckert slott med påfåglar som knalla runt i buskarna. Blev aldrig att vi gick in..det var så stort att det skulle tagit hela dagen och så var det rätt dyrt. Istället åkte vi vidare till Stratford-upon-aven som är Shakespeares födelsestad. Otroligt mysigt och pittoreskt ställe. Smala små gator och vackra byggnader överallt.  Stora dragplåstret var just Shakespeare, så vi knallade in på en utställning om hans liv  och fick en guidad  tur i hans barndomshem....var riktigt kul. I like culture.

Sen efter det blev det äkta engelsk middag på en pub. Jag käkade ugnsbakad kyckling och baconpaj med stekt potatis, gravy och mosade ärtor. Kanongott!  Sen lite shopping i små söta butiker.

Ikväll var vi på möte i den fria metodistkyrkan i Birmingham...hade varit helt okej om vi inte varit galet trötta...den klassika frasen "om vi alla kan böja våra huvuden" blev lite overkill för oss alla...slocknade nog till en stund. Efteråt...alltå för en liten stund sen, har vi druckit te och ätit toast. Lemoncurd är mitt nya favoritpålägg....SÅ gott.

Ska snart sova...när de andra kollat färdigt på Zoolander..surt att man ska sova i rummet där tvn står.

Over and out!

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2006-12-03 23:51:47

Ja oj så mycket kultur.

Postat av: gun

Publicerad 2006-12-06 10:58:04

myyys!!
men urskiljer jag en viss skepsis gentemot Shakespeare eftersom du skriver "pear" i slutet av namnet istället? :P

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-12-09 14:33:46

Milla i Zoolander -kärlek-

Postat av: Jonatan

Publicerad 2006-12-11 10:55:53

Klart jag har en blogg! Välkommen att ta del av mitt extremt spännande liv! ;-)
/Kollegan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela