..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

BÄÄÄ EEMM WÄÄ TRÄÄÄ ADERTON & HÅÅÅÅNDAAA CIIIIVIIIC

Publicerad 2006-01-10 17:16:11 i Allmänt,

Jag har börjat få önskemål om vad som ska skrivas i bloggen, så jag får väl vara snäll och uppfylla det. Grabbarna på Tv-avdelningen kunde nämligen inte låta bli att bli sotis att så många andra i min vänkrets var omnämda i bloggen och inte dom. Det var Cagge som la in klagomålet...själv vägrar han dock att ens tänka tanken på att skaffa en blogg. Ska sånt fuffens belönas mån tro?? =)

Ber man om att bli omnämd i bloggen får man även räkna med konsekvenserna (en regel jag just satte upp) moahahhaa...evil eve! Cagge och Jens är alltså småtomtarna på tv-avdelningen. De sticker in huvet här på kontoret ibland och blinkar lite extra med ögonen...har lagt märke till att blickarna är riktade extra mycket åt vår enkilosask med chokladtryffel...hrm...

Cagge och Jens äger även varsin bil. De är stolta över sina vrålåk (!)...mycket. Jag har lyckats åka i båda och har därför en mer objektiv syn på det hela vilket andra inblandade parter i detta blogdrama inte har. Cagge äger en, för att citera honom själv: "BÄÄÄ EEMM WÄÄ TRÄÄÄ ADERTON" (för er som inte förstår rikssvenska så menar han alltså en bmw318i). Den är röd och fin med en extra blank framdörr och en fläkt som fungerar när den själv vill. Enligt chefen är alla med sånna bilar smått kriminella....

38491-6

Jens har en blålila (nu kommer jag få stryk) Honda Civic...det är en sån där liten bil som passar att ha ett kvinnonamn...typ Bettan eller Sally. Jag vet inte om Jens bil har nåt namn faktiskt. Enligt honom själv är det den bästa bilen som finns....under vinterhalvåret är den även anpassad för kalla klimat genom en trasmatta på vindrutan och rattmuff. Vill man ha vindrutan "tinad" snabbt på insidan kan man också fälla ner solskydden när fläkten är igång....det funkar, faktiskt! Fast jag har anledning att tala gott om Jens civic...annars kanske han portar mig från att åka med på mornarna som jag gör ibland =).

38491-5

Själv vill jag ha en fin bil när jag blir stor.

 

Kommentarer

Postat av: Kärin

Publicerad 2006-01-10 18:11:38

Håller med om att det är positivt när grabbar har bil - och bor i närheten av en själv, naturligtvis...
Skillnaden mellan de två omnämnda är att Cagge på nåt vis passar för sin bil (obs! med det menar jag dock _inte_ att han är lätt kriminell!), medan Jens förvånade mig storligen när han första gången dök upp med sin bil för att stolt visa upp den. Som sagt - håller med föregående talare: det är nåt feminint över en Honda Civic av den typen (och nu kanske inte jag heller får åka med mer). Kanske han har ett snyggt tjejnamn på den?! =)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-01-10 19:22:30

aaahahaha -dör- Så roligt :D Jag tycker att kärins idé om att gömma chokladtryffeln var en hyvens idé. Frågan är vem som hittade gömstället och åt upp typ ALLA?!

Postat av: pix

Publicerad 2006-01-10 19:46:39

haha, vilka vrålåk dom har ; - )

Postat av: Evo till Kärin

Publicerad 2006-01-10 21:32:43

Håller med...Jens har helt klart gjort ett felköp när det handlar om att matcha bilen med sig själv =), men faktumet att han är supernöjd med den kvarstår ju trots våra åsikter =).Vi får fråga honom vad den heter. =)

Postat av: Evo K till Smämsi

Publicerad 2006-01-10 21:34:41

Haha...jag kanske får ta emot lite kritik imorrn när grabsen läser min blogg...men whatever..det va det värt! Du gjorde en storslagen insats i PS idag =)..thänx!

Jag gissar på Jens...eller Ylva eller va hon heter...

Postat av: Evo K till pix

Publicerad 2006-01-10 21:35:55

Eller hur =)!? Vilken är din drömbil?? Jag ska ha en snygg en..

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-01-10 22:59:51

EVO: Ulrika heter hon ;D

Postat av: Kärin

Publicerad 2006-01-10 23:07:43

Tänkte just säga det -- ULRIKA, heter hon. =D
Men jag tror faktiskt att det var vår käre Jonsi som åt upp dem! Han mumlade nåt om att han ätit typ 20 st i helgen. Och med tanke på att han jobbade densamma helg, så lär det ju vara våra tryfflar han ätit.

Postat av: Evo K till Smäm

Publicerad 2006-01-11 13:36:41

Jag lär mig aldrig...du får köra "pssst...follert"-grejen med alla vi möter i korridorerna..fast med något annat än follert då..

Postat av: Evo k till Kärin

Publicerad 2006-01-11 13:37:47

Jonsi känns misstänkt, helt klart. 20 stycken...urk.

Postat av: cäääg

Publicerad 2006-01-11 13:38:29

Åkej kommentarer va det!

Jag tyckte det va kul att just karin påpeka det här med feminin bil och bilnamn. Första gången någon fråga mig vad min bil hette så fumlade jag ur mig innan jag han tänka: Karin (jag har vittnen till detta) Såå.. Även om min bil e lite mer maskulin än Jens, så heter den Karin nu mer.



Sen så har jag inte smakat av tryffeln ännu, är det nån form av svamp? är det? Som alla vet är jag väldigt bred när det gäller främmande maträtter, men tryffel har jag aldrig testat, men nu är dom ju slut...skrit!

Hör av er när ni känner er redo för ett provåk i mitt vrålåk, även kallad "Karin" (ska nog skaffa en registreringsskylt med Karin på)

Postat av: Evo K till Cäääg

Publicerad 2006-01-11 13:43:31

Det blev en uppsats till slut =)...tänk att du gick till fiendemark och skrev i en blogg...stort cäg, stort! =)

Tryffeln i detta fallet är av choklad...annars är det ngn form av svamp. Finns speciella svin som letar efter sånna i marken genom att böka runt med nosen. Tryffelsvin kallas dom...funderar på om Jonsi är ett sånt =) han är starkt misstänkt för att ha ätit upp dem iaf. Men det finns några kvar i kartongen...du får komma å smaka å vidga din bredd ännu mer (i dubbel bemärkelse). Moahaha...=)

Skriv Kärin på skylten isf...

Postat av: Kärin

Publicerad 2006-01-11 18:17:27

Hmm, vet inte om jag ska ta allt detta som en komplimang eller förolämpning... *funderar fortfarande*
Många känslor o funderingar far genom huvudet...

Äh, jag väljer att vara positiv:
ÅH, TACK CAGGE!!! Du e så underbar o go!! :-D
*rodnar generat, ler stort*

Postat av: gun (smäller högt...)

Publicerad 2006-01-13 17:05:20

Najs sajt!

mycket trevlig atmosfär ni har på jobbet:D

Postat av: Evo K till Gun

Publicerad 2006-01-13 18:05:31

När få jag läsa din blogg då??

Postat av: gun till evaaaaaaaaaaaaaaaa

Publicerad 2006-01-16 17:04:55

min vadförnåntingsadu? det beror kanske på hur pass mobbad jag blir om jag inte har nån blogg...

Postat av: Eva till Gun

Publicerad 2006-01-16 17:34:43

Du blir rejält mobbad....moahahaha

Postat av: umrozj lbykmpzqg

Publicerad 2007-05-13 21:21:28

nqmp lvezfm jcom poyzu rfyd srgzlo xcwpfj

Postat av: Autoscopy

Publicerad 2010-09-20 13:25:19

Great looking site. It has been helpful. Thanks

Postat av: Autoscopy

Publicerad 2010-09-20 13:25:37

Great looking site. It has been helpful. Thanks

Postat av: Autoscopy

Publicerad 2010-09-20 13:25:59

Great looking site. It has been helpful. Thanks

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela