..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Värsta kocken

Publicerad 2007-03-30 10:20:48 i Allmänt,

Igår blev det flera timmar i köket. Kan inte betämma om det är roligt med storkok eller inte....mest segt tror jag. Har iaf betat av min lista ytterligare. Igår blev det lasagne, köttfärssås, fetaostpasta och köttgryta....å så lite ris. Tonfiskpajen kvar, men måste inhandla tomatpuré först.

Har även filmat en massa galet med Elinn...ska bli trailer för tjejhelg på Ribbinge. Askul =)

Back to werk.

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2007-04-01 19:59:02

Hallå!

Vem lagar du mat till eller har du börjat ett nytt liv där du äter middag 4 gånger på samma dag?
När kommer du och lagar mat åt mig?

Postat av: Louise

Publicerad 2007-04-02 09:21:55

Vad duktig du är!!

Postat av: Eva till Linus

Publicerad 2007-04-03 13:12:54

Jag lagar ju matlådor ju...fryser in i påsar portionsvis (tar mindre plats än burkar)....hur smidigt som helst...bara att plocka fram önskad måltid kvällen innan å värma i personalköket =).
i påsk kanske vi ses ju...men matlagning vet jag inget om =)

Postat av: Eva till Lousie

Publicerad 2007-04-03 13:13:21

Hehe...jo man kan tycka det =)

Postat av: Linus -> Evo

Publicerad 2007-04-03 16:25:04

Verkar ändå lite overkill!

Tråkigt att laga god mat man inte får äta direkt!
:(

Yes, trevligt att påskharen släpar med dig hemåt!

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-04-13 21:52:30

alltså? vaddå tonfiskpaj? tell ME!!!!

Postat av: Evo till Smäm

Publicerad 2007-04-14 10:10:53

Gör pajskal. Blanda creme fraiche, hackat purjolök, tomatpuré, lite ketchup, salt å peppar. Grädda i ugnen en liten stund...tills den får lite fin färg typ. Låter lite läskigt men det är asgott. Tom Flip som inte gillar ketchup å dyl gillade den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela