..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

"Hey, do I know you?!" kunde inte låta bli en lista =)

Publicerad 2007-11-12 13:48:29 i Allmänt,

Fullständigt namn?
Eva, Inger, Sofie Gunnarsmo


Ålder?
23 innehållsrika år

Kommer från?
Mamma och pappa =). Född och uppvuxen i Örebro, bor nu i Uppsala - trivs!

Har du några syskon?
Tre underbara storebröder, de är bäst!

Är du rädd för möss?

Äckliga ja! Men spindlar är värre...fyblä.


Hårfärg?
Blond

Ögonfärg:
Blå-grå-gröna

Vilken hårfärg/ögonfärg skulle du vilja ha om du fick välja?

Förblir nog blond. Hm...ögonfärg. Kanske lite mer klarblå än jag har nu.


Hur ofta tvättar du duschdraperiet?

Hmm...har alltid bott med folk så har inte haft något "eget" duschdraperi. Hade jag haft ett hade jag tvättat det när det behövdes. =)


Känner du NÅGON som tycker om brysselkål?

Min mamma =)


Brukar du sova middag?

Sällan


Har du glasögon?

Ja, men föredrar mina linser.


Tror du på Tomten?
Nej, men Jonas gör =)

Har du körkort?
Japp, firar 5 år nu i november! =)


Vilka tre ord beskriver dig bäst?
Glad, spontan, kreativ

Har du nånsin varit kär?
Absolut! Konstigt vore väl annars.

Vad hos det motsatta könet attraherar dig?
Personlighet, utstrålning, humor och killar som tar för sig. Ögonen, händerna, leendet och skorna =)

Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Nej inte alls, men såklart alltid trevligare om killen tar första steget  =)

Något du säger ofta?
"Grejen är den att....", och så stoppar jag in "ap" framför allt...."apbra", "apsnyggt" osv.

Kan du vifta på öronen?
Haha, nej


Håller du med om att morgonrocken är ett av de mest nödvändiga plaggen?

Hm...nej, inte det viktigaste. Äger inte ens någon. Men hade gärna haft, det är ju kanonmysigt...speciellt i kombination med tofflor. =)


Vilken är ditt favoritöl?

Ingen aning. Dricker inte alkohol.


Vilken sport tittar du helst på på TV förutom hästsport?

Hästsport??!! Tittar man nånsin på hästsport? Tittar helst på fotboll, hockey och handboll.


Har du någonsin haft en lila väska?

Hm...möjligtvis när jag var liten.


Har du snickrat något någon gång?

Ja, har inte alla träslöjd i skolan??


Kokar du egen sylt?

Nej, men förvånar mig inte om jag skulle en dag.


Sola och bada eller gå på museer?
Båda delarna =)

Gillar du att resa!
Absolut!

Brukar du ha målade naglar?
Ja ofta...har haft dille på knallrosa nagellack på sista tiden =)


Staden eller skogen en ledig dag?

Staden oftast...men skog går bra ibland om man är på humör.


Röker du?

Skulle aldrig falla mig in. Finns enklare sätt att ta livet av sig.
 
Tror du på gud?
Alla gånger, He's my love, my life!
 
Vad är folks första intryck av dig?
Ingen aning, sånt ligger ju i betraktarens öga...och ögon kan ju se VÄLDIGT många olika saker. 
 
Vad dricker du helst?
Kaffe, te, juice och mineralvatten (obs med SMAK!)
 
Vad äter du helst?
Grekiskt eller mexikanskt

Vill du ha barn?
Självklart =). 3-4 blir bra.

Vad är dina favoritsysselsättningar?
Träffa folk! Och mysa i soffan med kaffe och film, rita och måla, läsa, göra galna och spontana saker.

Vilken sorts musik lyssnar du helst på?
Allt utom rnb, country, gospel och dansband typ =). Just nu snurrar Damien Rice och Tingsek i lurarna VÄLDIGT mycket. 
 
Vad är din bästa sida?
Ohh....svårt. Vill gärna tro att jag är omtänksam. 
 
Är du blyg eller framåt?
Blyg ibland men oftast framåt. 
 
Skulle du kalla dig rolig?
I have my bright moments =). Men har nog aldrig varit klassens clown.
 
Är du en rebell, eller följer du alla regler? 
Följer oftast regler men kan ta saken i egna händer om det behövs ibland.

Några speciella talanger?
Hm...pratar för mig själv...om det nu är nån talang =). Men är väl okej duktig på att rita och sånt dära.
 
Vilken är din favoritfärg? 
Kanske tråkig, men svart - passar på allt och är alltid snyggt!

Gillar du sådana här frågegrejer?
Lite corny, men kan inte låta bli att tycka det är lite charmigt =)
 

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2007-11-12 20:46:03

Svart är en tråkig färg...var en rebell Evo! Våga gå i röda och rosakläder ;o)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-11-12 23:04:37

"Allt utom country," WHAT? vi kan boppa "a very special acoustic christmas" i jul på kontoret så kan du ta bort country från din allt-utom-lista sen :)

Postat av: Kärin

Publicerad 2007-11-13 17:50:57

smäm: hehe... =)
*saknar jul på marknad*

btw, evo - du tänker nog på "Guardian"?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela