..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Alla idioters dag

Publicerad 2008-12-16 13:38:50 i Allmänt,

Med tanke på gårdagens händelser är jag glad att jag har en blogg att klaga i.

Idiot nummer ett.  Jag har blivit bestulen...IGEN. Cyklade hem från jobbet lite smått stressad för att hinna hem till min tvättid...kommer mot ett rödljus och börjar famla efter handbromsen...den finns inte där! Någon idiot har skruvat loss handtaget på handbromsen...gapar bara ett hål där det förut har suttit en skruv. Varför, varför och åter varför gör man nåt sånt? Han/hon platsar på gårdagens lista över idioter i alla fall.

Idiot nummer två hade halvt bosatt sig i tvättstugan när jag kom ned med all min tvätt. Båda maskinerna är fullproppade med tvätt, både torkskåpet och tumlaren är fulla, samt att det ligger en skitig hög med vittvätt på golvet i väntan på att få bli ren. River ut den blöta tvätten ur den ena maskinen, river ut tvätten ur nästa...den är otvättad och fullkomligen stinker cigarettrök som snabbt sprider sig i hela tvättstugan. Eftersom maskinen aldrig satts igång och det står ett megastort paket med budgettvättmedel (förslagsvis från Lidl eller annan lågprisaffär) på golvet befarar jag det värsta och gluttar ned i tvättmedelsfacket. Jodå, där ligger en stor hög tvättmedel kvar. Börjar gräva ur med toapapper. Eftersom luckan är på toppen av den väldigt höga maskinen (eller så är det jag som är kort) så är det inte helt lätt att få ur det utan att drösa tvättmedel över hela golvet. Till slut får jag äntligen ur tillräckligt mycket för att hälla i mitt eget VIA-tvättmedel och äppeldoftande sköljmedel (tacka vet jag riktiga grejer). Lämnar tvättstugan med grannens rökstinkande tvätthög på bänken.

Kommer ned igen 45 minuter senare för att hänga upp min tvätt...torkskåp och tumlare är fortfarande inte urplockade och tvättstugan stinker verkligen av röklukten. Blir irriterad och funderar en sekund på att sätta upp en arg lapp. River ur resten av grannens tvätt och berget på bänken växer kopiöst. Han/hon kan inte ha tvättat på en månad eller två. Dessutom är hela tvätten full av hår från hund eller katt. 

Idiot nummer tre dök aldrig upp som tur var. Slog istället in julklappar med Emil som är så långt ifrån idiot man kan komma.  

Kommentarer

Postat av: Emil

Publicerad 2008-12-16 13:44:51

O nån idiot hade gjort slut på allt mitt tvättmedel när jag skulle tvätta...

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-16 14:20:58

Jo...fast han är ju en ganska snäll idiot...egentligen..

Postat av: Linus

Publicerad 2008-12-16 19:47:09

Haha! Bor J. Andersson hos dig?

Postat av: Evas Granne

Publicerad 2008-12-19 01:27:59

Jag har just skrivit ett blogginlägg om idioten som lyckades göra min nytvättade blöta tvätt till en torr otvättad cigarettstinkande tvätt... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela