..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

En osjälvisk egoist

Publicerad 2008-11-25 09:57:32 i Allmänt,



Det här inlägget blir nog rätt långt och kommer antagligen uppskattas mest av den omskrivne i fråga. Mannen på bilden heter Johan Fromell och är Emils bästa vän. Han är gift med vackra Johanna som har en bulle i ugnen. Herr Fromell tycker att bloggar bara är trams (och jag kan hålla med honom till viss del, varför ska man egentligen berätta tråkiga vardagsdetaljer om ens liv och tro att andra ska tycka det är intressant?) men han har ändå uttryckt sin besvikelse över att det inte fanns några inlägg om honom. Tror egentligen det handlar mest om någon inbördes konkurrens mellan honom och Emil sedan tonårstiden, och Emil har ju onekligen fått en hel del utrymme i bloggen. I och med detta ger jag i alla fall en poäng till herr Fromell. Så i kampen Emil v/s Fromell står det numera 10-1 eller nåt sånt. Fortsätter dock Fromell att vara en glad och trevlig karl som han varit hittills, och bjuder på glögg när vi kommer i jul, kan han nog samla en och annan poäng.

Herr Fromell är en mycket unik och excentrisk man, som inte går att förklara. Lite av ett mysterium, eller en paradox, skulle jag som ganska ny i kretsen säga. Med en nypa sarkasm, en nypa extrem ärlighet, en nypa bitterljuv elakhet, en nypa fantastisk humor, en nypa omtänksamhet som kommer fram när han vill, en nypa egoism, en nypa osjälviskhet, en nypa klipskhet, en nypa karisma, en nypa fartdåre, och en nypa livsnjutare så har vi herr Fromell i en liten ask. Han måste erfaras och upplevas (och nu menar jag på ett icke fysiskt sätt). En fantastisk människa helt enkelt...


...och detta herr Fromell, skriver jag för jag vet att du kan ta precis allt. You will love me anyway =)


Ses i jul!

- over and out -

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2008-11-25 12:19:02

Blondie hur upplever och erfar man en människa på ett icke fysiskt sätt? Man måste väl träffa mannen för att fatta hur han är ;o)



Har förresten slängt ut en förfrågan om julfrukost och det är inte omöjligt att den sker i Tybble iår!



tack för bidraget och den fina döskallen. hamnar nog i bloggen här någon dag!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-11-25 12:48:46

Kroppsligt då, eller va ska man säga. Folk med livlig fantasti kan ju få för sig vad som helst annars. =) Men onödigt kanske...vad vet jag. Oho...yes, I want my bidrag i din blogg.

Postat av: Lilo Anderås

Publicerad 2008-11-25 16:21:05

Ha ha....så sant så sant. Jag älskar den mannen. Du får nog ta honom med på köpet om du håller fast vid Emil. Johan frågar inte om han får....han kliver på.

Postat av: Eva till Lilo

Publicerad 2008-11-25 17:01:02

Hans påklivande är helt okej för min del, gillar Fromellen =)

Postat av: Kärin

Publicerad 2008-11-25 17:04:10

o tjena vad här regnar inlägg - helt plötsligt! =P



julstämning...hmm... gott om brist på sånt här. alldeles för mycket palmer, sol och shorts. ;-)



jag skrämde dock de andra med ett högt utrop för en timma sedan, vid middagen, när jag plötsligt insåg att det är ADVENT om EN vecka!!!

vojne vojne...

vad ska vi ta oss till? inte många adventsstakar här inte... =(

(fast julmusiken fick jag med mig - har bara inte riktigt känt för det, måste jag medge - otroligt bara det!)

Postat av: Lina

Publicerad 2008-11-28 09:40:54

Oj vad jag verkligen inte är förvånad av att se detta inlägg. Så JOhan att säga så.

Postat av: Lilo

Publicerad 2008-11-29 21:06:50

Var är Johans kommentar. Har han inte intenet?

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-02 09:43:49

Han demonstrerar nog sin bloggavsky genom att lysa med sin frånvaro.

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-02 09:45:57

Han demonstrerar nog sin bloggavsky genom att lysa med sin frånvaro. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela