..:: evokenivo ::..

livet enligt eva

Vi käkade några roliga svampar

Publicerad 2008-10-14 10:54:53 i Allmänt,

Igår efter jobbet stoppade jag händerna i bakbunken och svängde ihop några kantarellmuffins (glömde såkart att ta kort på skapelserna)! Serverade med en en sallad och creme cheese naturell och vitlök och örter. Mamma Mia va gott, try it!

Kantarellmuffins

(ca 12 st)


200 g kantareller, eller annan svamp

Olja till stekning

5 dl vetemjöl

1 dl havregryn

2 tsk bakpulver

1 tsk salt

½ tsk svartpeppar

2 ägg

2½ dl mjölk

1 dl rapsolja

80 g cheddarost eller annan smakrik ost


Bryn svampen i oljan och låt dem svalna. Rör ihop mjöl, havregryn, bakpulver, salt och peppar i en skål.

Vispa äggen pösigt i en annan skål.

Rör först ner mjölk och olja försiktigt i äggsmeten, sedan osten och den brynta svampen.

Blanda försiktigt ner mjölblandningen i ägg/svampsmeten.

Skeda upp smeten i en muffinsform, eller i pappersformar.

Grädda i 200 grader i ca 20 minuter.

Kommentarer

Postat av: Linus

Publicerad 2008-10-14 19:37:01

Sounds like nice...måste jag testa någon dag när jag fått ordning i mitt hem.

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-10-15 14:19:12

jag rökte morötter jag. igår. och gjorde muffins. inga matmuffins dock :)

Postat av: Lilo

Publicerad 2008-10-30 20:34:05

Jag har smakat dem. SUPERGODA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är Eva. Hon den där.

Jag är hon som föddes i Örebro men bosatte sig i Uppsala. Jag är hon som trivs med livet, älskar Gud, älskar sin familj, sin underbara man Emil, sin vackra lilla son Lukas och sina vänner. Jag är hon som gillar att omge sig med pyssel av alla dess slag, som gillar att skapa, rita och måla. Jag är hon som gillar att fundera, drömma och äventyra. Jag är hon som vill se hela världen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela